Omdat het (sinds kort?) mogelijk is om je Gamecube om te bouwen zodat je gekopieerde spellen kan spelen en ipv kleine DVDs ook grote DVDs kunt afspelen, vroeg ik me af of je ook spellen kunt backuppen op je Mac. Als ik nu een origineel Gamecube spel in mijn computer doe, dan spuugt ie hem gelijk weer uit.
Ik weet dat Nintendo een apart formaat heeft bedacht voor hun schijfjes (dus geen standaard DVD-formaat) waardoor de schijfjes alleen te lezen zijn in een GameCube. Voor zover ik weet is er geen "extensie" die ervoor zorgt dat de schijfjes wel te lezen zijn op een Mac of PC.
Maar wat voor ombouwing kan je dan laten doen van je Cube dat hij wel grote DVD's kan afspelen??
En wat wil je met de back up doen dan? Deze branden op een klein schijfje en die gebruiken als je orginele spel stuk is? :lol:
Ik weet een makkelijker manier! Je kapotte schijf naar Nintendo terug sturen en een kleine handeling fee betalen voor een nieuw exemplaar. Maar wel het bonnetje bewaren! En dat doe je in het doosje.
Maar je moet wel een broadband adapter hebben voor de gamecube. Over het netwerk op je mac backuppen en dan terug op een dvd-r branden met disc-utility.
Je kunt je Gamecube laten ombouwen. Dan wordt er naast een chip, ook nog een andere bovenkant op gezet. Daarbij wordt ook nog de laser aangepast, zodat ie ook DVD-R kan lezen.
[quote:75859b2f5e=“Meneer Guggenheimer”]En wat wil je met de back up doen dan? Deze branden op een klein schijfje en die gebruiken als je orginele spel stuk is? :lol:
Ik weet een makkelijker manier! Je kapotte schijf naar Nintendo terug sturen en een kleine handeling fee betalen voor een nieuw exemplaar. Maar wel het bonnetje bewaren! En dat doe je in het doosje.[/quote:75859b2f5e]
Jij stuurt blijkbaar liever je spel op om een nieuwe te krijgen. Ik heb liever een kopie in huis, vind ik toch net iets makkelijker. De discussie van gekopieerde spellen spelen vind ik nogal zinloos aangezien daar tal van topics over gaan…
Naast het feit dat dat inderdaad kan vind ik dat het nog meer voordelen heeft (DVD-speler en Gamecube in een, serieus spellen backuppen, geïmporteerde spellen kunnen spelen, etc)
[quote:6c12da42fc="LoveBug356"]Ja, da kun je doen met je mac.
Maar je moet wel een broadband adapter hebben voor de gamecube. Over het netwerk op je mac backuppen en dan terug op een dvd-r branden met disc-utility.[/quote:6c12da42fc]
Ah relaxed! Bedankt dat wilde ik even weten. Moet ik het dan als .iso branden? Of kan het gewoon als DVD branden?
Ik heb mijn gamecube zelf omgebouwd met deze chip : [url=http://www.qoobchip.com/]qoob pro[/url]
Een nieuwe case hoeft enkel als je ook grote dvd's wilt gebruiken om te backuppen. (goedkoper)
Je moet wel een breedband adapter voor je gamecube hebben.
Je haalt een iso binnen met firefox of je andere favoriet, omdat je gamecube http server speelt. Dit is de iso van het spel. Dit brandt ik gewoon met disk utility in Mac OSX ( Toast wilt dit niet branden). Ze werken perfect.
DVD-r keuze is ook zeer belangrijk voor de kwaliteit, ik gebruik princo.
P.S.: Flashen van de qoob pro moet wel met een windows machine. maar dit moet je maar 1 keer doen. (in principe)
gewone dvd's passen niet , dus dan zou je eerst de behuizing moeten verbouwen en het lasertje komt niet tot de buitenkant van de Dvd dus die zou je ook aan moeten passen
[quote:79d3c70a5b="magic-with-mac"]gewone dvd's passen niet , dus dan zou je eerst de behuizing moeten verbouwen en het lasertje komt niet tot de buitenkant van de Dvd dus die zou je ook aan moeten passen[/quote:79d3c70a5b]
Ik had al een winkel waar dit in één pakket zit. Nieuwe bovenkant van de behuizing. Aanpassing van de laser. Qoob chip (niet de pro, maar de iets goedkopere versie) voor 80 euro.
[quote:31cfc45a0f="magic-with-mac"]het lasertje komt niet tot de buitenkant van de Dvd dus die zou je ook aan moeten passen[/quote:31cfc45a0f]
Nonsens, dat kun je niet aanpassen.
Je moet enkel de sterkte van de laser aanpassen. omdat hij standaard iets te laag staat.
[quote:2e65835ab8="LoveBug356"]Ik heb mijn gamecube zelf omgebouwd met deze chip : [url=http://www.qoobchip.com/]qoob pro[/url]
Een nieuwe case hoeft enkel als je ook grote dvd's wilt gebruiken om te backuppen. (goedkoper)
Je moet wel een breedband adapter voor je gamecube hebben.
Je haalt een iso binnen met firefox of je andere favoriet, omdat je gamecube http server speelt. Dit is de iso van het spel. Dit brandt ik gewoon met disk utility in Mac OSX ( Toast wilt dit niet branden). Ze werken perfect.
DVD-r keuze is ook zeer belangrijk voor de kwaliteit, ik gebruik princo.
P.S.: Flashen van de qoob pro moet wel met een windows machine. maar dit moet je maar 1 keer doen. (in principe)[/quote:2e65835ab8]
[quote:5815bccfb3="thomdebom"]De discussie van gekopieerde spellen spelen vind ik nogal zinloos aangezien daar tal van topics over gaan...
Naast het feit dat dat inderdaad kan vind ik dat het nog meer voordelen heeft (DVD-speler en Gamecube in een, serieus spellen backuppen, geïmporteerde spellen kunnen spelen, etc)[/quote:5815bccfb3]
De discussie begin je zelf. Voor de goede order als jij met veel pijn en moeite je gamecube spellen wilt kopieeren moet je dat toch echt zelf weten. Al maak je er honderd kopieen van ga je gang.
Ik wilde alleen zeggen dat het dus niet nodig is om een backup te maken via je broadband adapter voor het geval dat. Nintendo is daar heel makkelijk in. Bellen, uitleggen opsturen en je krijgt een nieuwe schijf.
Heb zelf een gamecube spel gemolt door er op te gaan staan ! Heb toen Nintendo gebelt en geloof dat ik 4 euro moest betalen voor de porto kosten. Daar ga ik dus niet back ups voor maken. Soms is de oplossing makkelijker dan je denkt…
[quote:2dd938cf10="thomdebom"]Ik had al een winkel waar dit in één pakket zit. Nieuwe bovenkant van de behuizing. Aanpassing van de laser. Qoob chip (niet de pro, maar de iets goedkopere versie) voor 80 euro.[/quote:2dd938cf10]
Ik zou toch voor de qoob pro gaan. Hij kost niet veel meer en heeft veel meer opties. ( Groter geheugen, USB,...)
[quote:6c7f9d855b="LoveBug356"][quote:6c7f9d855b="magic-with-mac"]het lasertje komt niet tot de buitenkant van de Dvd dus die zou je ook aan moeten passen[/quote:6c7f9d855b]
Nonsens, dat kun je niet aanpassen.
Je moet enkel de sterkte van de laser aanpassen. omdat hij standaard iets te laag staat.[/quote:6c7f9d855b]
Hoe kom ik aan de informatie om die laser iets sterker af te stellen? Bij mij loopt het spel vaak vast, en nu ik dit zo lees zou dat best wel eens met die lasersterkte te maken kunnen hebben?
Het ligt aan de versie van de laser in de Gamecube. De ene GC heeft wel een laser-tweak nodig, en de andere ligt. Het ligt geloof ik niet aan de leeftijd van de GC, want ik had een van de eerste, en mijn GC had het niet nodig.
Je kan altijd langs een “ombouw-mannetje” gaan en kijken of hij/zij weet waar het aan ligt. Misschien is het toch het lasertje en kan het simpel getweakd worden, maar misschien is er ook gewoon een update van de software mogelijk ofzo.
[quote:21e079bf2b="MacMeijers"]Hoe kom ik aan de informatie om die laser iets sterker af te stellen? Bij mij loopt het spel vaak vast, en nu ik dit zo lees zou dat best wel eens met die lasersterkte te maken kunnen hebben?[/quote:21e079bf2b]
Ik heb de mijne van 280 naar 200 ohm gezet en alles werkt tot nu toe nog altijd.