gamen met mac en pc tegen een

ik heb op dit moment 2 macjes (beide 10.3.4) en nodig waarschijnlijk 2 mensen met een pc uit om wa te lannen , nu ik ben nog 2 ethernet poorten over op men router dus de aansluiting is geen probleem. wat ik wil weten is het volgende:

-om het sppel quake 3 tegen een te spelen met die pcers moetendan alle de machines op elkaar ingelogd zijn ( elkaars hd zien) ??? of kan ik gewoon op men macje create klikken en kunnen dan de pcers gewoon dat spel vinden en inloggen (zoals ik het nu tegen men broer der die ook een mac heeft)?

• en wat id het beste een pc-gebruiker laten hosten of een maccer laten hosten ? ( of maakt dat niets uit ? :innocent: )

ik vraag dit al op voorhand want als het dan niet direct lukt om tegen elkaar te spelen zeggen ze : dat is omdat dat mac is terwijl ij altijd al beweerd heb ( en dat is zo vind ik !!!) dat mac eenvoudiger is.

dank mocht u op mijn vragen willen antwoorden :stuck_out_tongue:

Je kan gewoon heel simpel op create klikken en de windows machines zien de server dan ook. (Andersom kan uiteraard ook) Je hoeft dus niet elkaars HD te kunnen benaderen.

Zorg er wel voor dat iedereen dezelfde updates heeft geinstalleerd, dus Quake moet overal hetzelfde versienummer hebben.

Of het beter is om de server te hosten op mac of windows: geen flauw idee. Ik zou hem op de snelste machine hosten.

Succes! :stuck_out_tongue:

thanx zie het quake 3battle al voor me ik zal wel winnen met men macje :P

Ik heb al een keer vaker met vrienden gequaked. Ik heb inmiddels een Mac, maar toen niet. Je kan heel goed connecten naar een server op een Mac.

Die machines hadden Mac os 9, voor 10 heb je al meer updates die wel op mijn Quake versie (op die windows machine) stonden. Deze heb ik toen gedeinstalleerd en alles werkte goed!

Lekker lannen, gegarandeerd plezier!

Naar mijn weten communiceert Quake via het TCP/IP protocol wat voor beide systemen exact hetzelfde werkt. Ze zullen elkaar dus probleemloos kunnen vinden.

Dat kan ook anders uitpakken. Ik kan me herinneren dat we op mijn werk Star Wars POD Racer wilden spelen in een lan. De macs zagen elkaar en de pc’s ook, maar een mac zag de pc niet en vice versa. Welk protocol dit spel gebruikte weet ik niet meer, maar het was geen TCP/IP.

Btw, ik ben het spel kwijt. Wie het in de kast heeft staan en het weg wil doen, laat maar ff weten… :slight_smile:

[quote:df05df634e="@GHB"]Zorg er wel voor dat iedereen dezelfde updates heeft geinstalleerd, dus Quake moet overal hetzelfde versienummer hebben.[/quote:df05df634e]

Mijn Quake 3 op m’n Mac is niet dezelfde versie als deze op m’n PC en 't gaat ook prima om via het LAN te gamen. Het is wel beter dat ze dezelfde updates hebben maar het is niet altijd noodzakelijk :slight_smile:

'k Heb wel m’n PC & Mac dezelfde netwerknaam gegeven, nl. LAN. Of dit verplicht is weet ik niet. Maar zo “zien” ze elkaar ZEKER :slight_smile:

Hoe je de netwerknaam van Mac OS X veranderd weet ik niet meer…

[quote:e869450a00="larridon"]'k Heb wel m'n PC & Mac dezelfde netwerknaam gegeven, nl. LAN. Of dit verplicht is weet ik niet. Maar zo "zien" ze elkaar ZEKER :)[/quote:e869450a00] Dit heeft er dus helemaal NIETS mee te maken!

[quote:5c83b94474="bekhof"][quote:5c83b94474="larridon"]'k Heb wel m'n PC & Mac dezelfde netwerknaam gegeven, nl. LAN. Of dit verplicht is weet ik niet. Maar zo "zien" ze elkaar ZEKER :)[/quote:5c83b94474] Dit heeft er dus helemaal NIETS mee te maken![/quote:5c83b94474]

Waarschijnlijk NIET maar dat Quake 3 zowel op Mac als PC dezelfde updates moet hebben KLOPT OOK NIET.

[quote:9bc13c54e8="larridon"][quote:9bc13c54e8="bekhof"][quote:9bc13c54e8="larridon"]'k Heb wel m'n PC & Mac dezelfde netwerknaam gegeven, nl. LAN. Of dit verplicht is weet ik niet. Maar zo "zien" ze elkaar ZEKER :)[/quote:9bc13c54e8] Dit heeft er dus helemaal NIETS mee te maken![/quote:9bc13c54e8]

Waarschijnlijk NIET maar dat Quake 3 zowel op Mac als PC dezelfde updates moet hebben KLOPT OOK NIET.[/quote:9bc13c54e8]

(lees zelfde versie incl. versienummer van updates)

Volgens mij dus wel. Probeer het maar eens, het zal vaak fout gaan. (ik weet niet of het altijd fout gaat). Ik heb het zelf ook een keer bij de hand gehad. In eerste instantie had de pc meer updates en toen kon ik de server wel zien, maar ik kon niet connecten. Nadat ik de laatste update verwijderd had en de mac’s en de pc’s op dezelfde versie draaide, kon ik wel connecten.