Gamen op iBook?

Hoi,

Ik overweeg een iBook, maar ik wil soms toch wel een spelletje doen. Nou valt het aanbod nog wel mee, maar er wordt op de Apple site vol lof over de visuele prestaties gepraat, een Radeon 9550 is best redelijk, maar heeft maar 32 mb ram, is dat niet ongelofelijk weinig?
Ik hoef geen super-high detailed gaming, maar Q3/UT etc moet wel 'n btje lopen…

ik heb ook die iBook. En heb lange tijd mohaa gespeelt, dat ging goed, wel was de iBook na enkele uren spelen zeer warm, maar kan ertegen dus. ook speelde ik af en toe E.T. ... als je niet echt veel gamed.. is het wel een goede keus.

Ik speel geen spellen (heb hier een playstation voor), maar volgens de Apple site heeft Unreal Tournament 2004 tenminste 32Mb video geheugen nodig (aanbevolen: 64 Mb). Dus dan is 32Mb wel aan de lage kant.

ja op de game-sectie van apple.com staan alle system requirements

Ik ben zeer tevreden over het gamen op m'n nieuwe iBook. Maar voor de meest recente games heeft ie vaak wel een CD nodig om lekker te draaien, dus bij Demo's wil ie niet altijd ;)

Helaas is de Mac nog niet de ideale Game Console, al beweerd Apple vaak anders.

Er zijn zeker wel goeie games te vinden die ook op minder snelle Macs ook nog lekker werken.

Zelfs Gratis !!! America’s Army Bijvoorbeeld.

:mrgreen:

Als je het okay vind om niet gelijk het nieuwste van het nieuwste te draaien... dan kan je wel games vinden voor je Mac, maar het is gewoon niet super. Persoonlijk vind ik het "zware zonde" 8) om uberhaubt je Mac te vervuilen met games: deze horen op een console. (XboX in mijn geval) Dan blijft je computer waarvoor 'ie echt is (office, films, foto's, internet)...

(beetje stellig… ik weet het :wink: )

groet,
AJ

Dit is dan weer onzin. Computers zijn ook bedoeld om te gamen al vanaf de eerste DOS computers af.

[quote:5ec4a0f92b="Timma!"]Dit is dan weer onzin. Computers zijn ook bedoeld om te gamen al vanaf de eerste DOS computers af.[/quote:5ec4a0f92b] idd...ik heb een DOS emulator op een Mac os 7.1.2p (mijn eerste mac btw) ...

leuke spelletjes IN KLEUR…
rood, zwart, groen, en geel…
snike etc…

en in het systeem zelf had ik Marathon Demo, zalig game…

[quote:f478b0d697="Timma!"]Dit is dan weer onzin. Computers zijn ook bedoeld om te gamen al vanaf de eerste DOS computers af.[/quote:f478b0d697] Ze zijn er nooit voor bedoeld, het is altijd een extraatje geweest. Nu heb ik zelf 1 spelletje op mijn Mac staan, simpelweg omdat een console zonde van mijn geld is... ik speel daarvoor gewoon veel te weinig.

Ik download vanaf de apple site zo af en toe een game demo. Zo ook UT2004 en deze werk prima op mijn Ibook. De nieuwe C&C daarentegen werkt voor geen meter... De system requirements zeggen niet heel veel, maar je kunt er wel een aardige inschatting mee maken. Ik ben ook geen gamer, maar zo af en toe even knallen is wel leuk. Ford Racing demo werkt ook goed. Je moet wel met je Ibook bij elk spel met de grafische instellingen spelen, dan kom je er achter welke resolutie, aantal kleuren en 3D truucjes goed genoeg zijn om het spel goed te kunnen spelen.

Verschilt een beetje per spel ook, ik heb hier op een mac mini (dus een langzamere videokaart dan in de iBook) tron 2.0 en call of duty die echt super draaien (ut2004 ook), maar james bond nightfire is niet vooruit te branden.

Ik vind het geen sterk argument als je zegt "Spelcomputers zijn gemaakt voor gamen, Mac niet" Dat is gewoon een slap excuus om je tegen het dominante aanbod Windows games te verweren.

Ik game zelf op mijn PC, maar heb ook de games die op hybride CD's staan op mijn Mac Mini geinstalleerd.

WarCraft 2,3 en StarCraft lopen perfect. World of Warcraft daarentegen niet. De Radeon 9200 heeft te weinig geheugen voor het spel.

Mijn PC heeft een Geforce 6600GT met 128 mb geheugen, en die lacht erom.