Games n00b zoekt uitleg...

Hey iedereen...

Het is al onnoemelijk lang geleden dat ik nog een game speelde en ik op de hoogte was wat er in game-land allemaal aan het gebeuren was (reden daarvan was/is een Targa Laptop die wél 1500 € kostte (2jaar geleden!!) maar blijkbaar geen spellen aankan zonder te crashen…) Ik sta dus 2 jaar achter op de “gamesknowledge” (ruig woord :stuck_out_tongue: :smiley: ) Nu even normaal… er komt een Ibook 14" 1,42Ghz , 512MB ram (dus de basicversie) mijn kant op, nu zou ik graag 1 spel weten dat ik gewoon af en toe na mijn werk eens kan spelen. Ik ben absoluut geen hardcore gamer, gewoon even voor het vertier. Mijn laatste game ooit gekocht was Black hawk down. Ik ben wel fan van dat soort spellen, dus gelieve iets in dat genre op te noemen! De voorwaarde is wel dat het zeeeeer soepel loopt op bovenstaande configuratie…

Ik dacht aan 1 van volgende titels:
Tom Clancy - Splintercell
…en tot zover reikt mijn kennis :innocent: Maar het zouden dus hedendaagse, fps-games moeten zijn. Maar dus niet games die de 2de wereldoorlog simuleren, echt iets hedendaags. En liefst ook “mooie” games (maar mijn Ibookje moet ze wel aankunnen natuurlijk…)

Alvast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bedankt voor mijn 2-jaar achterstaande kennis een beetje op te krikken

:wink:

Tom

Unreal Tournament 2004 (demo) Doom I Legacy :P

iets in mij zegt dat Doom 1 al een beetje, hoe zal ik het zeggen, "out" is :P :D Ik zei misschien dat ik een games-noob was die de voorbije 2 jaar in de waan leefde dat Pacman dé sensatie in games-land was, maar toch, ik heb dus wél een basiskennis. Dus pas maar op! :P

Maar Unreal Tournament,… ik zal meteen eens kijken. Maar nu ook nog (een misschien dom) vraagje: waarom de demo?

check eens www.macgames.be

en haal uw hart op aan besprekingen en het laatste nieuws over mac games.

Heb je dan nog vragen stel ze op het forum.

[quote:ac60c16a7f="Tom. V"]iets in mij zegt dat Doom 1 al een beetje, hoe zal ik het zeggen, "out" is :P :D Ik zei misschien dat ik een games-noob was die de voorbije 2 jaar in de waan leefde dat Pacman dé sensatie in games-land was, maar toch, ik heb dus wél een basiskennis. Dus pas maar op! :P

Maar Unreal Tournament,… ik zal meteen eens kijken. Maar nu ook nog (een misschien dom) vraagje: waarom de demo?[/quote:ac60c16a7f]

Die is gratis en ik speel hem toch wel af en toe :stuck_out_tongue:
Ik vind zelfs de demo al wat hoor.

Ik zou zeggen America's Army, of Call of Duty.. altijd leuk.

Bedankt voor de zeer nuttuge link!

Er zijn alvast 2 games naarvoor gekomen: Ghost Recon en Splinter cell! Ik neem aan dat deze beide spelen perfect zullen draaien op mijn Ibookje?

Ik denk het weldat ze het op je pb goed zullen doen.

De specs van de games staan geloof ik altijd op de laatste pagina van elke bespreking .

Call of Duty is een mooi spel over de WOII en is je geld zeker waard. Grafisch ziet het er mooi uit, ook eeb goed verhaal: Je bent Engelsman, Amerikaan en een Rus. Ondertussen is CoD 2 voor de pc uitgekomen, wanneer deze voor de Mac uitkomt.........?

ca;; of duty of gewoon battlefield zou een goede optie wezen!

Ghost Recon rocks!

Ghost Recon,zie ook het topic daarover in dit forum!

Battlefield zal hij denk ik niet lekker trekken net zoals COD persoonlijk denk ik dat Medal of Honor iets voor je is. Dan niet alleen de missies maar vooral het online gamen (zijn twee hele verschillende manieren van spelen).

ghost recon Unreal Tournament Wolfenstein ET Oni (OS 9)

Oni ook onder os X :P

Die Close Combat : First to fight lijkt mij ook wel wat... Maar die is wat op het randje van de minimale specificaties...?!

Gewoon een lekker spelletje Halo demo op het internet

Gratis te downloaden op www.imacgames.nl