games van EA vanaf 2008 ook voor mac

EA heeft op de laatste WWDC aangekondigd ook games voor de mac te willen gaan maken. Daar gingen ze niet ver op in maar is er wel bekend of het dan DVD tjes worden waar een mac en pc versies op staan of krijg je apparte versies die dan weer niet bij de kleinere pc boer te halen is? En gaan die spellen dan ook draaien op een MacBook met alleen een chipset of moet je dan toch echt aan de iMac of MacBook Pro(het hoeft niet op en top als het maar werkt)

Er werd inderdaad niet ver op in gegaan. Dus ja, hoe moeten wij het dan weten? (ik denk dat het losse versies worden, maar niemand weet het zeker :P )

Het worden losse DVD's voor Mac only zoals te zien was gedurende de WWDC. De games zullen alleen op Intel gaan werken omdat EA de games niet port maar omdat ze Cider van transgaming.com gaan gebruiken. Cider gebruikt de de windows Direct X DLL's om zo een game in Direct X te laten lopen ipv een werkelijke port die Open GL gebruikt. Omdat Cider de Direct X DLL's gebruikt zullen de games ook ongeveer dezelfde eisen stellen aan de hardware. De onboard GPU van de MacBook en de MacMini is de Intel GMA950. Deze werkt met dezelfde games als de GMA900. De support lijst van de GMA900 is hier te vinden: http://www.intel.com/support/graphics/intel915g/sb/CS-011967.htm Er is een grote kans dat de games die onder windows met de GMA900 werken ook op de mac zullen gaan werken. Helaas zijn dit voornamelijk oude titels die EA niet zal uitbrengen voor de mac. Je zal dus niet erg ver komen met een MacBook of MacMini voor games.

[quote:a778ddafd2="Abram"]Het worden losse DVD's voor Mac only zoals te zien was gedurende de WWDC. De games zullen alleen op Intel gaan werken omdat EA de games niet port maar omdat ze Cider van transgaming.com gaan gebruiken. Cider gebruikt de de windows Direct X DLL's om zo een game in Direct X te laten lopen ipv een werkelijke port die Open GL gebruikt. Omdat Cider de Direct X DLL's gebruikt zullen de games ook ongeveer dezelfde eisen stellen aan de hardware. De onboard GPU van de MacBook en de MacMini is de Intel GMA950. Deze werkt met dezelfde games als de GMA900. De support lijst van de GMA900 is hier te vinden: http://www.intel.com/support/graphics/intel915g/sb/CS-011967.htm Er is een grote kans dat de games die onder windows met de GMA900 werken ook op de mac zullen gaan werken. Helaas zijn dit voornamelijk oude titels die EA niet zal uitbrengen voor de mac. Je zal dus niet erg ver komen met een MacBook of MacMini voor games.[/quote:a778ddafd2]

er zijn zat windows spellen waarbij de gma900 of 950 niet gesupport word, die op mijn zwarte macbook perfect draaien hoor, met bootcamp, het valt me echt reuze mee hoe goed ie het doet, want ik speel C&C: Tiberium Wars en dat draait gewoon perfect, enige probleem wat ik heb meegemaakt is dat pixel shaders 3.0 of hoger niet gesupport worden…

en dan nog iets, op die lijst zie ik wat spellen staan met een rood bolletje, zoals bijv. bf2, painkiller en splinter cell pandora tommorow, die bij mij onder windows prima draaien, welliswaar niet op de hoogste settings, maar ze draaien wel soepel op medium/low, wat voor mij voldoende is

Need for Speed Undergrond 2 werkt via Cider

Ok, dan klopt de support lijst van Intel niet. Maar mijn verhaal klopt voor de rest wel :)

[quote:0bf01e8fa7="KiDo"] en dan nog iets, op die lijst zie ik wat spellen staan met een rood bolletje, zoals bijv. bf2, painkiller en splinter cell pandora tommorow, die bij mij onder windows prima draaien, welliswaar niet op de hoogste settings, maar ze draaien wel soepel op medium/low, wat voor mij voldoende is[/quote:0bf01e8fa7] Ik vraag me serieus af hoe BF2 op medium/low soepel kan draaien op een GMA950. Op een GeForce 6200 draait het nog niet eens lekker... en die is toch wel een tikkeltje sneller dan een GMA950.

Werkt dat Cider ook native?

[quote:1f1fd59690="G-Force"][quote:1f1fd59690="KiDo"] en dan nog iets, op die lijst zie ik wat spellen staan met een rood bolletje, zoals bijv. bf2, painkiller en splinter cell pandora tommorow, die bij mij onder windows prima draaien, welliswaar niet op de hoogste settings, maar ze draaien wel soepel op medium/low, wat voor mij voldoende is[/quote:1f1fd59690] Ik vraag me serieus af hoe BF2 op medium/low soepel kan draaien op een GMA950. Op een GeForce 6200 draait het nog niet eens lekker... en die is toch wel een tikkeltje sneller dan een GMA950.[/quote:1f1fd59690]

onderschat daarom de c2d ook niet he… ik snapte het ook niet, maar het draait wel,