Garagband volume

Als ik het volume van een midi instrument in Garagband op zijn harst zet, gaat i na een tijdje spelen vanzelf terug naar +/- midden (het volume balkje). Wat doe ik daaraan?

Heb je misschien zelf het spoorvolume gewijzigd in die track? Als de blauwe lijn op 0 dB staat op de gehele track moet het in principe zo blijven zoals je begon!!

Gr, :apple:

nee, dat heb ik niet gedaan, behalve dat het automatisch aanstaat (hoe kom je daar van af?). Maar t rare is ook dat het pas na een tijdje terugspringt

Hoe bedoel je automatisch?

nou ja er staat vanzelf een lijntje bij elk instrument (ergens onder 0 db) ook als blauwe lichtje uitstaat

Ja onder de 0 dB of gelijk met?

tja, -10 ongeveer

Ja als dat op de gehele lijn hetzelfde is mag er geen verschil komen maar heb je al van links naar rechts gescrollt en gekeken of op de plek waar het volume verandert of daar een blauw bolletje staat? :?

geen bolletjes, blauwe lampje is uit. Is het een bug?

Nou bij mij staat het blauwe lampje standaad aan en ja als het goed is heb je geen blauwe bolletjes mits je zelf hebt aangegeven dat het volume op die plek lager moet. Of het een bug betreft, weet ik niet. Ligt het niet aan het bestand dan?

Misschien in het Mastervolume dan (Apple B)?

een ander bestand geprobeerd: daar geen probleem. opgelost dus

Gelukkig maar!! :wink:

Als je een keybord hebt aangesloten, kan het volume ook gewijzigd worden door het keybord. Mischien dat dat gebeurd.

Met de velocity kun je ook de aanslaggevoeligheid van de toetsen regelen en dat wordt inderdaad ook geregeld via de toetsen, dus dan zal dat ook bij het volume geregeld kunnen worden, maar hoe die instellingen staan weet ik niet, dat kan heel omslachtig zijn qua instellingen. Als je een volume pedaal hebt aangesloten op het keyboard, ja dan wordt het bij mij in ieder geval wel meegenomen in de midi.

Gr, Henri :slight_smile: