Garageband en mp3

Is het mogelijk om vanuit garageband een muziekie op te slaan als mp3? Nu heb ik bijv. een muziekje van 50 sec. die al gauw 8 mb is (een .aif) hoe kan ik daar een mp3 van maken?

Thx :stuck_out_tongue:

Gewoon in iTunes naar MP3 zetten

Zat ik al aan te denken, maar hoe doe ik dat? :)

Selecteer de track in je iTunes bibliotheek en kies vervolgens in geavanceerd, converteer selectie naar Mp3, of AAC.

Ik zie alleen convert to AAC maar dan blijft het bestand nog even groot als eerst. Waar zit dat mp3 dan? :roll:

Heel simpel! Ga dan eerst naar voorkeuren en kies thema importeren. I.p.v. AAC kies je nu MP3 en als je dit gedaan hebt, ga je weer naar geavanceerd in de menubalk en 'voila' - converteer naar MP3. :)

Als ik nu mijn stem wil opnemen in Garageband, dan hoor ik iedere sec. ofzo een duidelijke "tok" enig idee hoe dit komt?

Is dat niet de ritme-tikker??? Die moet je uit kunnen zetten inderdaad. Ik kan zo gauw niet zien op m'n huidige mac waar die instelling zit, sorry. Je zal ff moeten zoeken :D

Ik zou niet weten wat het anders kan zijn…

Hoor je die tok als je het opgenomene affspeelt of tijdens het opnemen? Als je het tijdens het opnemen hoort is het inderdaad de metronoom (een hulpje om maat te houden dat je met appeltje-U kunt aan- en uitzetten), hoor je het echter alleen bij het afspelen dan is er wat anders aan de hand. Ik heb een soort gelijk probleem bij het opnemen op mijn ibook. Als ik opneem (ongeacht het programma dat ik gebruik) via de speciaal voor dat doel aangeschafte Imic (aangesloten via usb) neemt hij het tikken van de harde schijf mee op! Super vervelend! Dit probleem heb ik alleen op de ibook. Ik heb het ook niet op kunnen lossen. :evil:

Bedankt voor jullie reacties, en ben er met beide vragen uitgekomen. De ritme tikker heb ik geloof ik per ongeluk aangezet. Ik dacht dat die zowiezo weg zou zijn als je je sound opslaat. Maar hij tikt dus terwijl je opneemt, en dan neemt ie ook die tik op, logisch dus :)

Waar ik me al een tijd aan erger is het feit dat met iPhoto en iTunes, je een nieuw mapje maakt met jou geselecteerde foto’s en nummers, ze ook altijd in de library staan. Ik heb veel liever dat als ik bijv. met itunes een playlist maak waar alleen de nummers in staan die ik leuk vind, dat die nog eens in de library komen. Maar als ik bijv. een nummer download van internet of iets anders wat ik niet leuk vind, dan blijft ie wel hangen in de library. Het wordt dan zo’n zooitje en het vreet aan je HD. Er zitten nu gewoon teveel nummers in mijn Library die ik er uit wil halen omdat ik ze niets vind, maar dat kost een berg moeite, omdat er ook die goeie tussenzitten. Iemand hier een oplossing voor, net als met iPhoto?