Garageband+externe micro: probleem...

Beste MacOSX-ers,

Ik heb het volgende probleem met Garageband. Ik wil nl. stem opnemen via Garageband en een extern ingeplugde microfoon (via audio-in van m’n eMac).

Bij het inpluggen van de microfoon is er al een eerste probleem, nl. dat ik in de Voorkeurinstellingen/geluid nauwelijks iets te horen krijg van m’n microfoon. Ik moet er al echt in roepen voor de aanwijzers iets of wat geluid waarnemen (dit in tegenstelling tot de ingebouwde micro bv. die geeft heel wat aan als je nog maar fluistert)à. Het gaat om een electret condensator micro van Sony die je aan kan zetten (en op een batterijtje werkt). Batterij doet het, dus daar kan het niet aan liggen. Hij is ook goed ingeplugd.

Gevolg is dus dat ook in Garageband er nauwelijks geluid wordt waargenomen via de micro… en dit irriteert mij… waarom komt er zo weinig geluid door, wat doe ik verkeerd?..

Hopelijk helpen jullie mij uit de nood… zou toch graag via de externe micro iets kunne opnemen, vanwege betere klank kwaliteit.

Thnx!
Tfmichie

Voor het werken met een microfoon in Garageband of ieder andere applicatie is het geluid inderdaad erg erg zacht.

Een versterker tussen je microfoon en je mac zou het probleem op moeten lossen…

Dat vind ik wel.... :oops: Dan koop 'k een eMac met geluid-in en is er eigenlijk niets mee te beginnen :-(

[quote:870f1509d8="tfmichie"]Dan koop 'k een eMac met geluid-in en is er eigenlijk niets mee te beginnen :-([/quote:870f1509d8]

Ken de eMac verder niet, maar “geluid-in” klinkt als een standaard line-in aansluiting en daar kun je inderdaad niet zomaar een onversterkte microfoon aan knopen en hopen dat het dan ook goed gaat. Ik denk dat je er een mixertje voor moet zetten ofzo…

Of een oud cassettedeck.