garageband- importeren van mp3 bestand vanuit iTunes...

Hallo Ik heb hulp nodig bij garageband, is er iemand die kan helpen ? Het probleem is dat ik niet alle muziek bestanden uit mijn iTunes map kan importeren naar Garageband. De meeste lukken wel, dan komt er te staan "bestanden importeren" en na een paar seconde komt er te staan "converteren" en heeft hij ze goed geconverteerd. En bij sommige andere bestanden staat er "bestand(en) importeren" en dan komt er niks.... Is er iemand die kan helpen ???

Bij welk type bestand lukt het niet? Misschien helpt het als je eerst zelf met quicktimeplayer de bestanden omzet naar aiff of zo.

Het is gewoon een .mp3 bestand, maar als ik hem wil importeren gaat de icoontje in mijn dock (garageband) een keer stuiteren en gebeurt er verder nix.

Kijk bij Itunes met ?+i om zeker te weten dat het geen AAC gecodeerde MP3 is, deze pakt garage band nl. niet. :apple:

bij soort staat er : mpeg-audiobestand, en bij structuur staat er : MPEG-1, layer 3 en er staat: gecodeerd met: onbekend

ik snap niet wat er aan de hand is…

MPEG1 layer 3 is een gewone MP3. Welke coder/decoder is gebruikt mag niet uitmaken.

Je kunt wel AAC gecodeerde bestanden omzetten naar een MP3 in Itunes. Je gaat naar je prefs > importing. Je zet import using op MP3 i.p.v. AAC. Vervolgens selecteer je een nummer(s) en ga je in je menu-balk naar advanced > convert selection to MP3 en voila!

De hoogste kwaliteit haal je uit een MP3 of AAC bestand door die naar AIF te coderen; AAC nnar MP3 coderen (of andersom) betekend meer kwalitieitsverlies. AIF wordt door garageband geaccepteerd.