Garageband: 'in elkaar drukken opname'

Misschien een beetje raar gfeformullerd, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen... Ik heb een opname die net niet op een audio cd pas. Volgens mij moet het mogelijk zijn om een opname in elkaar te drukken waardoor eea iets sneller loopt, en ik dus net een minuutje kan uitsparen...

Heeft iemand een idee of Garageband dat kan?

Vast bedankt!

Je pitch snelheid aanpassen? Zit nu op m'n werk waar ik geen Garageband heb, maar zo ff uit m'n hoofd zit die functie midden in je scherm, net boven je loops :D

idd, schuifregelaartje net boven loops, naast display met aantal bpm's. Ik denk alleen dat het je probleem niet oplost. Meer bpm's verhoogt alleen het tempo, maar maakt het bestand niet kleiner...

yep, en dat is nou juist wat ik nodig heb... ;) Een beetje smurfen-geluid! :lol:

Sterker nog, Geimporteerde audio "doet niet mee" als je het tempo verhoogt, {de sampletjes wel lollig zooitje.) Maar je kunt wel heel fijn knippen en faden in Garageband met bestaande audio. Een minuutje van de 81 (?) krijg je der dan toch wel uit (met een crossje en een knipje hier en daar) Wel belangrijk dat de bpm van het GarageBand project overeenkomt net het te verknippen fragment de grid moet kloppen)

Ik heb nog wat rond gekeken en uiteindelijk de truuk gevonden bij peak - trial versie... Daar wordt het simple 'change duration' genoemd... Ik ben wel benieuwd of garageband die optie heeft. Dus als iemand het weet - let me know!