[Garageband] Kunnen de Loops+Sampler Files ook verplaatst?

Hey community,

Ik loop door de installatie van Garageband tegen een bijna volle systeemschijf aan.
De installer geeft weer als enige mogelijke installatieplek de OSX schijf aan!!! :evil: (wanneer gaat dat nou toch eens veranderen???)
De Loops en de zogenaamde Sampler Files nemen de meeste plek in beslag, zo’n 1.8 GB. Het lijkt er vooralsnog op dat als ik de Loopsmap genaamd “Apple Loops for Garageband” verplaats, en een alias zet op de originele plek, Garageband niet meer opstart. :oops:
Nu wil ik weten van jullie of er toch een manier is om de Sampler Files en de Loops te verplaatsen en alles werkende te houden.

Alvast Bedankt!

misschien lukt het als je niet de loopsmap aliast maar alleen de loops die er in staan.

Andre

Ha, een bekend probleem! Ben ik ook tegenaan gelopen, en ik heb de oplossing van Andre/awi ook al geprobeerd: werkt niet. Gelukkig kan het wel! Lees verder..

Ik heb gelukkig enige UNIX-achtergrondkennis, en die kwam nu goed van pas. De stappen die ik doorlopen heb om het aan de praat te krijgen, vragen wel gebruik van de Terminal, en waren de volgende (achtergrond info: mijn OS-X disk heet “OS X disk” :slight_smile: en de schijf waar ik het allemaal wilde hebben heet “Data2”):

1. Maak op Data2 een folder aan GarageBand (niet nodig, alleen wel handig)
  2. kopieer/verplaatst de GarageBand data (uit /Library/Application Support/GarageBand meen ik, zit nu niet achter mijn Mac) naar de plek op Data2
  3. Verwijder (indien nog nodig) de GarageBand data van “OS X disk”
  4. Start de Terminal
  5. type: cd /Volumes/Data2/GarageBandData"
  6. type: ln -s . /Volumes/“OS X disk”/Library/Appli*/GarageBand/
  7. Herstart GarageBand, en kijk of het werkt.

Zo niet, dan was de “symbolic link” niet helemaal goed. In dat geval moet je in de Terminal gaan naar “/Volumes/“OS X disk”/Applic*” en het commando “rm GarageBand” geven. Als het goed is, heb je dan alleen die symbolic link weggegooid, geen data.

Ik ben ook ergens (maar weet niet meer waar) een link tegengekomen waarin het wat duidelijker staat :wink:

EDIT: hier was het :smiley: