Garageband loopt vast bij project (toonsoort, tempo)

Ik wil mijn nummer in garageband opnemen maar als ik het tempo wil veranderen dat loopt garageband vast. Voor een klein deel dan. Hij blijft vast staan in het menu waar je maten, tijd, akkoord en project kunt kiezen. Naar de andere dingen switchen verloopt prima maar zodra ik naar project ga niet. Als ik dan op het pictogram klik en dan project aanklikt kom ik bij project. Nu wil ik het tempo verhogen. Ik kan het schijfje wel bewegen maar de cijfers gaan niet mee. Ook kan ik het schijfje alleen verplaatsten door een gewenste positie aan te klikken. Ik hoop dat dit niet normaal is en hoe kan ik het verhelpen?

En als ik garageband sluit dat vraagt hij om op te slaan maar voordat ik kan drukken ja of nee is garageband afgesloten!

Afgaande op je beschrijving ga ik er vanuit dat je versie 4.0 hebt [iLife 8] Dan kan het zijn, dat je een "iLife ondersteuning" via Software Update moet installeren. Als dit niet het geval is, of helpt dan is mijn volgende vraag:

Deed GB dit van het begin af aan, of later pas?
Is het laatste het geval, dan zou ik eerst de voorkeuren van GB wissen
En als dit niet hielp gewoon GB opnieuw installeren.
De symptomen die je beschrijft behoren in ieder geval niet tot het normale gedrag van GB.

ja ik garageband 4.1.2. Garageband deed dit sinds gister. Als ik nu garageband open kan ik helemaal niks meer doen. De knopjes boven in het scherm die normaal rood oranje en groen horen te zijn zijn nu gewoon grijs. Als ik garageband verberg en daarna weer open heb ik alleen een wit scherm! Ik kan gelukkig wel bij systeem voor keuren. Hoe wis ik de voorkeren?

Ga maar via de FInder naar:

Home (user) / library/ preferences / com.apple.garageband.plist

Laatst genoemd bestandje kun je gerust weggooien.
Als GarageBand weer opstart maakt hij een nieuwe.