Garageband op een cube

Ik weet wat de minimum vereisten zijn voor garageband. Maar ik wil weten of dit in prakttijk ook echt nodig is. Ik heb een g4 cube 450 mhz , 256 mb ram , 20 gb harde schijf (binnenkort :innocent: :mrgreen: ). Zal dit goed draaien ?

Het zal wel draaien met niet alle functies zullen werken, en hij zal er zo nu en dan uitklappen, op mijn G4 450 DP loopt het redelijk stabiel nog.

Met die specs gaat het erg lastig worden denk ik. Op m'n 867 G4 powerbook met 640 ram begint m'n mac na 5 tracks al te klagen. Goed, jij hebt wel een snellere hd, maar desalniettemin verwacht ik problemen.

Als je toch je Cube wilt houden, er zijn erg goeie (en vooral snelle) processor upgrades. Kijk eens naar de 1.2 GHz kaart van Sonnet. Zeer de moeite waard.

ja maar die liggen net buiten men budget :mrgreen:

Ik weet niet wat je doel met garageband was, en dan iets speciieker als gewoon nuziek maken.... maar er zijn misschien wel alternatieve programmas die op een cube goed presteren. wat moet het kunnen??

ik ken alleen maar garageband , het is vooral een intro song of in die aard creeren met loops

Surf arround.... Play arround.....

http://www.pure-mac.com/audio.html

[quote:d0b509cd05="macsterdam"]Met die specs gaat het erg lastig worden denk ik. Op m'n 867 G4 powerbook met 640 ram begint m'n mac na 5 tracks al te klagen. [/quote:d0b509cd05]

Enkel wat ram betreft zou ik mij zorgen maken. Een 867 G4 PB zal qua prestaties niet zo’n groot verschil maken t.o.v. 450mhz cube (als je de prestatiecharts van vroeger bekeek was dat toch wel meestal zo : als je de 1.35 Ghz PB bekijkt zitten ze ongeveer aan 1Ghz desktopprestaties of net eronder). Dus de beperkingen zullen wel ongeveer gelijkliggen met de powerbook.

Eigenlijk vermoed ik dat het hierop neerkomt : ga je upgraden naar ilife04 of niet, en je enige reden zou garagband zijn, waarbij je wel wil zeker zijn of het werkt of niet.
Mijn voorstel (als je de engelse taal een beetje machtig bent, anders wil ik het wel voor je vragen) : www.cubeowner.com (dè referentiesite van cube-bezitters). Stel je vraag daar eens en gegarandeerd krijg je er een correct antwoord op.

ps. ik heb dus ook een cube, ook 450mhz, maar vind de ilife04 upgrade niet interessant genoeg voor mij.

succes
davedive

Ik heb een Cube en bij werkt Garageband. Het maximale aantal tracks wat ik tot nu toe gebruikt heb is 8.

Ziezo, op de wenken bediend hé :D

Inderdaad een ietsje meer geheugen zou wel het verschil kunnen maken (kan wonderen doen). Als je er 512mb wil bijdoen moet je wel niet de goedkoopste kopen (osx is zééér veeleisend aan ram-geheugen) dus verzeker je ervan dat het een goed merk is : crucial, kingston, hitachi,… of de garantie van de verkoper dat het geheugen geen problemen heeft in osx-omgeving.

succes
davedive

bedankt voor alle reacties, hier heb ik iets aan