GarageBand ROCKS!!!

Sorry, ik moet 't even kwijt. Ik ben verschrikkelijk blij met iLife '04! Dat dat maar 50 piekies kost en dat je het gratis bij een nieuwe Mac krijgt is het einde, als je ziet wat je ervoor terugkrijgt. Ik ben professioneel "toetsenvogel" en dan is het fijn als je wat sounds in je laptop hebt. Nou heb ik er een heleboel in Logic Pro, maar zoiets simpels als GarageBand is toch echt te gek. Beetje EQ over de instrumenten heen en het klinkt waanzinnig! En ik hoef niet meer met mijn ouwe jaren '70 Rhodes piano te sjouwen... Ik ga weer lekker verder pielen met dit stuk "speelgoed".

Ik wordt ook steeds enthousiaster.

Ik ben zéér onprofessioneel toetsenist. En kan geen noot spelen op mijn M-Audio.

Sinds ik ‘soundfonts’ heb ontdekt ben ik helemaal om.
Vroeger veel met synthesizers gepield, maar dit is helemaal het einde.

Ik heb hier al heel wat weggehaald:
http://hammersound.net/cgi-bin/soundlink.pl

Heb garageband eens aan een PC klant laten zien die wel wat gewend is. Toch vond ie het er erg mooi en functioneel uitzien. Hij wil ook graag over op OSX en baalt van z'n PC maarja die is pas 1jaar oud en hij vind het zonde om die weg te doen. Ja, ze portemonee is ook niet zo groot. Maar dat hoeft ook niet heb ik 'm verteld, als je met een eMac begint.

Veel mensen kijken meteen naar de Powermac en schrikken v/d prijzen.

:slight_smile:

Gauw dumpen die PC. 400 euro bijleggen en een eMac kopen.

ik had juist het idee dat men er een beetje op uitgekeken was. Ik hoor er niet zoveel mensen meer over, ook niet op macosx. Of zit ik er helemaal naast?

eMac is leuk als instapmodel voor switchers. Heb er ook over gedacht om een eMac te nemen toen ik switchte, maar toch gekozen voor een iBook. Is overigens al weer twee jaar geleden. Maar ik denk dat ik nu niet zomaar meer een eMac zal nemen, tenzij mijn iBook plotseling dood is en er geen geld is voor een Powermac.

Nog steeds even wild van Garageband als de eerste keer dat ik het gebruikte.

[quote:b9a069e558="mailmen"]ik had juist het idee dat men er een beetje op uitgekeken was. Ik hoor er niet zoveel mensen meer over, ook niet op macosx. Of zit ik er helemaal naast?[/quote:b9a069e558] Voor een hoop mensen zal het nieuwtje er na een uurtje frutselen wel af zijn.

Maar ik denk dat er een aardige groep vrij fanatieke gebruikers over zal blijven.
De mogelijkheden (afgezet tegen de aanschafprijs) zijn schier oneindig.

Software instrumenten zijn overal gratis te downloaden en het hele internet is vergeven van de fraaie loops. Erg snel uitgekeken zul je dus niet raken op Garageband.

Garageband is in feite het ideale muziekprogramma voor muziekonderwijs. leerlingen kunnen zonder enige instructie aan de slag. idem voor de (gevorderde) amateur. helaas staan op alle scholen alleen maar PC's en willen systeembeheerders niets van macs weten. bovendien, ze zijn veel te druk bezig om pc's te rebooten en virusvrij te houden. het argument dat je voor de mac geen systeembeheerder nodig hebt maakt ze daarentegen ook al niet blij......

feitelijk is de hele iLife suite ideaal voor onderwijs doeleinden. ik heb wat experimentjes met leerlingen gedaan. PB mee naar school, 10 minuten uitleg en ze konden met iMovie zelfopgenomen films monteren incl muziek en titels, ovegrangen etc. grappig was dat ze allemaal PC’s thuis hebben en allemaal zeiden dat apple toch veel mooier en handiger was na afloop.

ik durf het haast niet te zeggen, maar… geef me naast iTunes ook iMovie en garageband voor de pc alsjeblieft. maak een muziek- en CKV docent blij :smiley:

Als onderwijsdoel vind ik Garageband een handige extra, maar niet meer dan dat. Noten lezen zal je er niet mee leren, of heb ik iets nog niet ontdekt? Die loops zijn leuk, maar vooral de piano en Rhodes samples vind ik te gek.

dan zit ik er naast...

[quote:481eab687b="mailmen"]ik had juist het idee dat men er een beetje op uitgekeken was. Ik hoor er niet zoveel mensen meer over, ook niet op macosx. Of zit ik er helemaal naast?[/quote:481eab687b]

Precies ze hebben geen tijd meer om op het forum te kijken, helemaal verslaafd geraakt. :stuck_out_tongue:

Eigenljk zouden ze dan nog net de tijd moet hebben om [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=14387&start=165]hier[/url] hun deuntjes te posten

Heb ik daar een host voor nodig? Mijn eigen site wordt door iemand anders beheerd en ik wil daar geen GB experimenten opzetten, in ieder geval niet voor geintjes ofzo.

Ja, een beetje webspace heb je nodig, maar dat heeft bijna iedereen. Dus uploaden en een linkje maken. Tja, en waarom geen experimenten en geen geintjes? Juist wel, zou ik denken. Ik heb op mijn sites ook geen links naar allerlei gepruts (hoewel) maar er staat veel meer dan er staat.