Garageband verdwenen?!

Op mijn nieuwe PowerBook zat, na de eerste installatie van Panther, Garageband tussen de apps. Nu heb ik even Panther opnieuw geinstalleerd (wilde na mijn amateuristische 'switcher' start in de Mac wereld met een schone lei beginnen.....), maar nu kan ik Garageband nergens meer vinden?! Heb zeker weten dit progje bij de installatie niet verwijderd ofzo. Ook later niet. Iemand enig idee?

Tijdens de "clean install" van Panther heb je Garageband gewist. Vroeger maakten de iLife applicaties deel uit van OSX. Sedert OS X 10.3 is dit echter niet meer het geval. Zo je toch gebruik wilt maken van Garageband en de andere iLife applicaties( iDVD, IiMovie,iPhoto,iTunes), ga hiervoor de apparte CD moeten aanschaffen.

Ja, maar...........bij aanschaf van een Mac zit er nog niets op. Dus Garageband heeft de eerste keer dat ik Panther installeerde (vanaf de bij de computer geleverde schijfjes) er wel degelijk ergens tussen gezeten, toch?! Dus dan moet het ook bij een 'clean install' weer er op zitten, lijkt mij.

[quote:1d595760ab="Dirk Petré"]Tijdens de "clean install" van Panther heb je Garageband gewist. Vroeger maakten de iLife applicaties deel uit van OSX. Sedert OS X 10.3 is dit echter niet meer het geval. Zo je toch gebruik wilt maken van Garageband en de andere iLife applicaties( iDVD, IiMovie,iPhoto,iTunes), ga hiervoor de apparte CD moeten aanschaffen.[/quote:1d595760ab]

nope,

hij heeft een nieuwe powerbook. Bij nieuwe mac’s wordt ilife wel geleverd. Op dvd 2 staat idvd en garageband. Ze zitten in onzichtbare diskimages (img) zoek in finder op zichtbare en niet zichtbare onderdelen naar garageband op de dvd, of gebruik iets als tinkertool om onzichtbare files te kunnen zien.

Via het programma software herstel zou het ook wel moeten lukken denk ik…

Dank je! Hier kunnen we wat mee! Echter, waarom zitten ze zo verstopt?

tja om voor mij duistere reden wi apple niet dat je zelf doorhebt waar die dingen zitten. Ik denk dat met software herstel het wel moet lukken, maar dat vind ik ook nogal omslachtig.

We gaan zo maar aan de slag dan!

Ik had het ook met een nieuw iBookje. Na de clean install was garageband weg. Heel vreemd beleid.

Ik zou het eens proberen met Pacifist. Daarmee kun je in installatiepakketjes kijken. Zo zie je wat in welk pakket zit. Succes!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12743

[quote:88177e916a]Product Description:
Shareware application that opens Mac OS X .pkg package files and allows you to extract individual files and folders out of them. This is useful, for instance, if an application which is installed by the operating system becomes damaged and needs to be reinstalled without the hassle of reinstalling all of Mac OS X (for example, if you had accidentally deleted Sherlock and wanted to reinstall it, but not the whole operating system). Pacifist is also able to verify existing installations and find missing or altered files*, and also has the ability to optimize your system’s performance by updating prebinding information on your hard disk.[/quote:88177e916a]

[quote:e727e6011a] Ik denk dat met software herstel het wel moet lukken, maar dat vind ik ook nogal omslachtig.[/quote:e727e6011a]

Omslachtig doch effectief! Garageband staat er weer bij…nu kijken of ik zelfs een computer vals kan laten zingen!

met een mac kan alles... Behale vals zingen.