garageband?

Hey, Eigenlijk vind ik garageband maar niks, lijkt te veel een speeltje..(soms wel mooie geluiden) maar is er niks als cool edit pro 2.0 voor de mac? hier werkte ik eerst mee op m'n windows pc.

garageband lijkt me omslachtig… ik kan niet makkelijk een instrumentje invoegen en daar zelf mijn ‘pianorol’ invoegen. Wel als ik eerst wat doe met recorden… maar zoals ik al zei, omslachtig…

Wat zijn sowieso de soorten in audio softwar? (audio software, sequence software, vst??? waar kan ik uitleg van deze begrippen vinden?)

vertel me de alternatieven :smiley:

hier: http://www.apple.com/logicexpress/

ik denk dat soundtrack pro op het apple platform het meeste overeenkomt met cool edit pro (of adobe audition zoals het tegenwoordig heet)

[quote:8085abc2b0="EwaldK"]ik denk dat soundtrack pro op het apple platform het meeste overeenkomt met cool edit pro (of adobe audition zoals het tegenwoordig heet)[/quote:8085abc2b0]

Ja, daar lijkt het idd nog het meeste op.

logic express heb ik wel, maar een vage gedownloade versie.. en ik snap erniet veel van.. soundtrack pro.. hoe kan ik zulke software het beste leren kennen?

wat vinden jullie van garageband? meer een soort music maker, e-jay of fruity loops is dat… alleen dan nog minder uitgebreid… of heb ik het mis?

en wat is het verschil dan met soundtrack pro en garageband, logic express en logic pro 7 ???
Die laatste 3 zijn toch voor audio en die eerste toch voor video of zie ik iets totaal verkeerd?

[quote:e4208620a3="procemo"]logic express heb ik wel, maar een vage gedownloade versie.. en ik snap erniet veel van.. soundtrack pro.. hoe kan ik zulke software het beste leren kennen?

wat vinden jullie van garageband? meer een soort music maker, e-jay of fruity loops is dat… alleen dan nog minder uitgebreid… of heb ik het mis?

en wat is het verschil dan met soundtrack pro en garageband, logic express en logic pro 7 ???
Die laatste 3 zijn toch voor audio en die eerste toch voor video of zie ik iets totaal verkeerd?[/quote:e4208620a3]

Als je nu eens de quick tours op de Apple website bekijkt van de desbetreffende progs, dan denk ik dat alles weer een stuk duidelijker is…en Garageband is eigenlijk best uitgebreid hoor, je hebt een behoorlijk aantal tools tot je beschikking, welliswaar makkelijker te bedienen dan in Logic Express, maar het komt behoorlijk overeen met elkaar…

GB is een prima programma. hier en daar nog wat onhebbelijkheden, maar verder niets mis mee. het is geen prof programma, maar daarmee zeg ik niets nieuws.

Is er een midi programma zoals 'guitar pro 4' voor de mac?

Hoe maken jullie dan van die loops in garageband? neem je alles op met je toetsenbord? of hebben jullie allemaal zo’n midi keyboard. Hoe plaats ik gewoon zo’n noot in die editor??

ben ik dan echt zo slecht in garageband :mrgreen:

[quote:eb773d4080="procemo"]Is er een midi programma zoals 'guitar pro 4' voor de mac?

Hoe maken jullie dan van die loops in garageband? neem je alles op met je toetsenbord? of hebben jullie allemaal zo’n midi keyboard. Hoe plaats ik gewoon zo’n noot in die editor??

ben ik dan echt zo slecht in garageband :mrgreen:[/quote:eb773d4080]

kennelijk :slight_smile:

eerst neem je een lege track op, en maakt hem zo lang als je wilt
dan dubbelklikken op de track onderin venster verschijnt de grid van de track
met appletje + klikken kan je noten maken zonder keyboard

dat lukt bij mij niet :S (appeltje + klikken)

nog software waarmee ik makkelijk midi’s kan schrijven?

lul niet! appeltje/muisklik

hoezo, dat doet het niet?

toch wel, sorry... maar het lukt me niet om iets helemaal leeg op te nemen.. dan moet ik wel een keer een noot indrukken..

maar bedankt :slight_smile:

Met het programma MidiKeys kan je van je toetsenboard, een keyboard maken. De letters zijn dus eigenlijk je noten. Heel handig!

kan je met garageband (2) ook: window -> music typing. je kan het 'muziek' toetsenbord in garageband overigens uitrekken tot je meteen alle noten hebt, beter dan een knullig midi-keyboardje. je kan natuurlijk wel maar met 1 vinger (muisklik) tegelijk spelen....

[quote:dde7a3d933="procemo"]Hoe maken jullie dan van die loops in garageband? neem je alles op met je toetsenbord? of hebben jullie allemaal zo'n midi keyboard. Hoe plaats ik gewoon zo'n noot in die editor??

ben ik dan echt zo slecht in garageband :mrgreen:[/quote:dde7a3d933]
Hoe je noten in de editor plaatst weet ik niet, maar ik neem dan ook alles op met een USB-MIDI keyboard. Is echt de makkelijkste weg die er is. Noten intoetsen op je toetsenbord, of klikken is zo’n gepruts. Je kan ook je gitaar inpluggen in GB (ik ga ervan uit dat je gitaar speelt, omdat je een gitaarprogramma voor Windows noemt).

ik dacht eigenlijk dat garageband juist alleen goed was om midi te besturen.. verder ga ik mee met vogel, inspelen op je toetsenbord is naar, gewoon een radium midi-keyboard van m-audio aanschaffen vanaf 180 eurie..

Nou nou zo moeilijk is garageband nu ook weer niet hoor. Ik gebruik het altijd als kladblok. En dat werkt prima. Daarna gewoon importeren in Logic en het serieuze werk kan beginnen.

ik ga denk ik zo'n m-audio midi keyboard kopen met 61 semi-gewogen toetsen.. wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij dat semi? speelt dat erg licht? ik ben piano gewent en kan echt niet goed tegen die keyboard toetsjes... heeft iemand ervaring met dat 61 semi gewogen toetsen keyboard van m-audio?