Omdat ik door de bomen het bos niet meer zag, heb ik maar eens een mailtje rondgestuurd met de volgende vraag:
[i]Ik wil deze maand een MacBook Air aanschaffen, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het met de garantie zit.
Bij de Mediamarkt wordt 2 jaar garantie verleend, maar het is me nu niet duidelijk hoe het bij uw bedrijf is.
Kunt u me zeggen hoe lang er garantie zit op de laptop, als ik die bij U aanschaf?[/i]
Hieronder de (snelle) antwoorden van de verschillende resellers (en trek zelf je conclusies...):
[b]iAm Store:[/b]
Als u een product aanschaft bij ons dan heeft u 1 jaar fabrieksgarantie, dit kunt u verlengen met 2 jaar door er applecare bij te kopen.
De prijs van applecare verschilt per mac. In uw geval zou dat €249,- zijn.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
iAm Store Amsterdam
[b]iFactors:[/b]
Voor consumenten geldt een garantie van 2 jaar, voor bedrijven slechts 1 jaar.
Met vriendelijke groet,
Joey van der Kooij
iFactors Pro
[b]iCentre:[/b]
Wij hanteren standaard de Apple garantie van 1 jaar. Maar mocht er na dat jaar wat mis zijn met de MacBook zullen wij altijd binnen de lijnen van de consumentenwet handelen.
Dat houdt dus is dat we ook dat jaar (mits aangeschaft als consument) de reparatie innemen en dezelfde regels hanteren als binnen de standaard garantie.
Met vriendelijke groet,
Het iCentre Online Team
[b]Amac:[/b]
Wanneer u bij Amac een computer aanschaft is daar de standaardgarantie van Apple van 1 jaar op van toepassing. Aan te raden is hierbij een AppleCare pakket aan te schaffen. AppleCare biedt niet alleen diepgaande technische ondersteuning voor uw hard- en software maar ook het recht op drie jaar garantie. Tijdens deze drie jaar bent u ervan verzekerd zo snel mogelijk te worden geholpen in het geval van een defect en dat eventuele reparaties worden uitgevoerd door Apple gecertificeerd personeel en met originele Apple onderdelen.
Wilt u meer informatie over garantiebepalingen raad ik u aan om eens binnen te lopen in onze winkel.
Met vriendelijke groet,
<naam verwijderd>
[b]LJS:[/b]
Apple biedt standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Wij als reseller zijn verplicht om ons daar aan te houden, maar als service naar de klant toe, voeren wij de onderhandelingen met Apple, mocht er een probleem zijn in het tweede jaar.
Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dit graag.
Met vriendelijke groet,
LJS
[b]Samenvattend:[/b]
iAm Store, Amac en LJS geven 1 jaar garantie. iFactors geeft 2 jaar garantie en bij iCentre komt het daar waarschijnlijk ook wel op neer (hoewel ze dat niet letterlijk willen zeggen).
Daarnaast geeft de Mediamarkt (Apple Shop) 2 jaar garantie en geeft MyCom zelfs 3 jaar garantie op laptops.