Garantie bij bijplaatsen geheugen

Zit eraan te denken om mezelf voor de feestdagen een geheugenupgrade van een extra 512 (kom gezien de onduidelijkheid over het 'meer dan een gig ram en airport probleem' liever niet boven de 1024).

Nu vroeg ik me af hoe dit qua garantie is geregeld. Als ik dit zelf ga bijplaatsen, verlies ik dan de garantie (ondanks dat dit een relatief simpele handeling is die ik prima zelf zou kunnen uitvoeren)?

Hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan geven…

Kijk even op de Apple website of die bijplaatsing in jouw machine onder de CIP (Customer Installable Parts) valt. Zolang je niet de hele machine open moet schroeven (zoals bij het apple-geheugenslot in de iMac G4) zouden ze er toch geen probleem van mogen maken.

Volgens mij staat zelfs in de handleiding van de iBook, wat in je sig staat, hoe je extra RAM kunt installeren.

Hiermee vervalt je garantie niet. Tenzij je een schroevendraaier dwars door je Mac heen ragt, natuurlijk.

Het is inderdaad voor mijn iBook, dus ik heb groen licht?

Bedankt voor de snelle reacties!

Even tussendoor, ik heb me ook extra ram aangeschaft, maar hoe laat ik de G5 begrijpen dat er nieuw geheugen geïnstalleerd is ?

Dat zal ' ie toch wel zelf begrijpen, vermoed ik. Gewoon installeren en starten.

Blijkbaar niet :? .

[quote:f02fd85210="MaartenB"]Zit eraan te denken om mezelf voor de feestdagen een geheugenupgrade van een extra 512 (kom gezien de onduidelijkheid over het 'meer dan een gig ram en airport probleem' liever niet boven de 1024).

Nu vroeg ik me af hoe dit qua garantie is geregeld. Als ik dit zelf ga bijplaatsen, verlies ik dan de garantie (ondanks dat dit een relatief simpele handeling is die ik prima zelf zou kunnen uitvoeren)?

Hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan geven…[/quote:f02fd85210]

wat is het probleem met die airport dan? ik wou er namelijk 1 gig bij doen, veroorzaakt dat een probleem?

[quote:102ab7fa0c="BIT"]Even tussendoor, ik heb me ook extra ram aangeschaft, maar hoe laat ik de G5 begrijpen dat er nieuw geheugen geïnstalleerd is ?[/quote:102ab7fa0c]

Volgens mij heeft een G5 altijd paren geheugen nodig. Dus een uitbreiding moet uit twee reepjes bestaan. En hij zou het idd automatisch moeten herkennen, misschien even goed aandrukken?

Inderdaad... Ik vond het eerst al raar dat de klepjes aan de zijkant van de DIMMs niet dichtgingen. Na even goed aandrukken is het gelukt. Bedankt ! kHeb nu 1.3 GB SDRAM zitten ! :mrgreen: zzooooeeefffff :mrgreen:

[quote:ebda6441fe="darh"][quote:ebda6441fe="MaartenB"]Zit eraan te denken om mezelf voor de feestdagen een geheugenupgrade van een extra 512 (kom gezien de onduidelijkheid over het 'meer dan een gig ram en airport probleem' liever niet boven de 1024).

Hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan geven…[/quote:ebda6441fe]

wat is het probleem met die airport dan? ik wou er namelijk 1 gig bij doen, veroorzaakt dat een probleem?[/quote:ebda6441fe]Ik lees dit bericht net pas. Toeval wil dat ik zojuist 1 Gb erbij heb gezet: ik heb nu 1.5 GB DDR SDRAM :). En ik ondervind geen problemen. Integendeel, m’n ibook is nog nooit zo snel geweest.