Garantiegeval iphone 5 apple store met abbonement

Hallo allemaal,

Mijn iPhone 5 heeft eigenlijk al vanaf het begin wat probleempjes met de aan/uit button maar nu weigert hij al 3 dagen dienst.
Nu heb ik een lease abbonement bij Hi en die hebben zon martcare programma, maar na een half uurtje googelen wordt je daar niet echt vrolijk van (krijg gelijk weer Pro-assist nachtmerries).
Het lijkt mij een garantie geval (telefoon is echt in nieuwstaat) en heb ik dus via de Apple support site zon stappenplan doorgelopen en toen kwam ik aan bij het menu contact en daar moest ik eigenlijk AppleCare voor hebben maar dr was ook de optie dat als ik dacht dat ik recht zou hebben op gratis AppleCare dan daar op moest drukken.
Nou ik werd werkelijk binnen 5 seconden gebeld (super) en meneer was uiterst vriendelijk en hij gaaf ook gelijk aan dat het idd waarschijnlijk om een garantie geval zou gaan.
Hij wilde gelijk een koerier laten komen maar hij gaf wel aan dat het dan ongeveer 10 werkdagen ging duren voor dat ik hem dan terug zou hebben, toen ik vroeg of er ook nog andere opties waren melde hij dat ik ook naar de Apple Store in Amsterdam kon gaan en dat ze het dan meteen oplossen.
Hierop heb ik ja gezegd en meneer heeft voor deze week een afspaak gemaakt aan de Genius bar.

Nu is mijn vraag : Zijn er meer mensen die dit soort situaties hebben gehad (garantie + abbonement), en hoe is dat verlopen.
Ik vind het wel erg vlot gaan allemaal en dat verbaasd me :slight_smile:

Ook hetzelfde meegemaakt maar dan in combinatie met Telenet, dus ik heb maar een klein bedrag betaald maar elke maand wordt er extra aangerekend. Toestel was defect en kreeg in de winkel ook een nieuwe mee. Telenet maakt geen telefoons dus is het logisch dat de winkel of fabrikant verantwoordelijk is.

Zal het even goed overleggen met KPN als ik jou was. Dat je niets achteraf gezeik krijgt dat je een ander toestel inlevert. Normaliter zou het via KPN moeten lopen (vanwege de lease troep).

Vriend van mij had laatst z’n iPhone 4 laten vallen en heeft ook zo’n lease bij Hi. Bovenkant was verbogen en er kon geen hoofdtelefoon meer worden aangesloten.

Gebeld, afspraak gemaakt en kreeg een nieuwe iPhone 4. Dus opzich is dat netjes geregeld.

De service van Apple zelf is top!
Ik heb hetelfde gehad met een iPhone 4S. Na een telefoontje met Apple werd (na overleg van mijn credit card nummer = borg) kostenloos een nieuw toestel toegezonden. Na volledig instellen van de nieuwe iPhone hoefde ik alleen UPC te bellen om de defecte iPhone naar Apple te versturen.
Overigens is dit niets bijzonders. Ook in de Apple Store AMS gaan ze direct over tot reparatie of vervanging.

Mijn ervaring met de garantie/verzekering/kutzooi van KPN daarentegen is een stuk minder. Bij het aanbieden van dit service contract wordt gemeld dat je bij schade/defecten direct een nieuw toestel krijgt, maar in de praktijk ligt dit vaak anders (en al helemaal als je het toestel online hebt besteld). Toestel opsturen voor controle, 3 weken wachten, defect toestel terugkrijgen, opnieuw opsturen, etc. Pas na een hoop kabaal in het filiaal kreeg ik een nieuw toestel. Beetje jammer KPN… al betwijfel ik dat dit anders zal zijn met enig andere provider.*

Het motto van providers geldt immers: geld verdienen: ja; service bieden na betaling: nee (tenzij echt niet anders kan → lees: tenzij de klant goed weet wat zijn rechten zijn)

Aanschaf van Apple Care is (naar mijn mening) dus verstandiger dan een service contract bij je provider

Let inderdaad op dat je nu het lease toestel hebt ingeruild bij Apple. Neem dus direct contact op met KPN om dit door te geven ivm inleveren van je iPhone aan het einde van je contract

*Sinds dit moment koop ik de toestellen zelf bij Apple, de abonnements cq leasekosten wegen toch niet op tegen het gratis toestel of de korting die je krijgt. Gewoon een Sim-Only bespaart je maandelijks veel kosten, hiervoor kun je makkelijk een iPhone aanschaffen

Ik ben niet van plan om mijn toestel na aflopen van mijn contract (1j abbo, nog 7,5 mnd te gaan) in te leveren maar hem af te kopen en als sim only zelf te houden wat ook gewoon een optie is. (achteraf gezien had ik NOOIT moeten leasen).

Het gaat vanzelf.
Jouw iPhone heeft een serialnummer. Mocht die vervangen worden, gaat dit in het systeem van Apple staan, maar ook die van KPN.
Ik heb in het verleden een iPad laten vervangen voor een refurbished iPad. Dixons kreeg gelijk in hun systeem dat mijn garantie werd overgezet naar de “nieuwe” iPad.
Als je problemen waar zijn, dan krijg je binnen 10 minuten een refurbished iPhone 5.

Mijn iPhone 5 heb ik besteld via T Mobile. Onlangs problemen gehad met de camera. Er zaten in de camera app vlekken in beeld. Deze zaten niet op het lensje of op mijn scherm.

Heb Apple gebeld, deze dame wist aan te raden een software herstel te doen, voor de zekerheid. Loste niets op. Ben er toen mee naar Oberhausen gereden na een afspraak te hebben gemaakt via de Apple Store App. 15min later liep ik met een nieuwe iPhone 5 door Centro.

Apple is erg coulant. Telefoon is niet rechtstreeks bij Apple gekocht, en niet in Duitsland.

Je verhaalt klopt, heb dit nagevraagd en serienummer wordt gewoon aangepast.
En ik stond inderdaad met 10 minuten met een NIEUWE iphone 5 buiten (mijn toestel was nog te nieuw om een refurbished mee te geven zei de genius)