Gast inloggen probleem (opgelost)

Hallo,

Ik zit met een klein probleempje. :cry: Als ik op een computer van een vriend wil inloggen krijg ik de mogelijkheid om te kiezen tussen als gast inloggen of als geregistreerd gebruiker. Maar als hij wil inloggen op mijn computer moet hij direct men wachtwoord en gebruikersnaam ingeven, de computer wil steeds via ftp inloggen op mijn computer wat niet de bedoeling is. Weet iemand hoe ik dit kan instellen?

alvast bedankt!

Waar heb je het in hemelsnaam over?

Les 1 bij hulp vragen: WEES DUIDELIJK.
Les 2: Wees volledig.

[quote:e0265b716e="Moh"]Waar heb je het in hemelsnaam over?

Les 1 bij hulp vragen: WEES DUIDELIJK.
Les 2: Wees volledig.[/quote:e0265b716e]

Denk dat het toch DUIDELIJK is, als ik vanop iemand anders computer op mijn computer wil inloggen gaat dat niet via de “GAST” account, ook al heb ik alle prefs zo ingesteld dat dat normaal wel moet gaan! Nu duidelijk??

als je als gast inlogt kan je enkel in de gedeelde map. om in iemands account te gaan moet je de gebruikersnaam en het wachtwoord van die gebruiker invullen.

[quote:f73482fef5="tijs"]als je als gast inlogt kan je enkel in de gedeelde map. om in iemands account te gaan moet je de gebruikersnaam en het wachtwoord van die gebruiker invullen.[/quote:f73482fef5]

Dat is juist het probleem, ik kan niet als gast inloggen, ik krijg in het dialoog venster waar ik de gebruikersnaam en paswoord moet ingeven geen optie om als “gast” in te loggen…

men = mijn dat heb ik ontcijferd

en bij het inlogscherm van zijn Mac kun je “Guest” zien en het hoofdaccount, maar op jouw Mac zie je alleen jouw hoofdaccount?

[quote:d31c308234="Moh"]men = mijn dat heb ik ontcijferd

en bij het inlogscherm van zijn Mac kun je “Guest” zien en het hoofdaccount, maar op jouw Mac zie je alleen jouw hoofdaccount?[/quote:d31c308234]

neen

Dan snap ik het nog steeds niet.

[quote:2441f26241="Moh"]Dan snap ik het nog steeds niet.[/quote:2441f26241]

laat maar, weet nie hoe ik het anders moet omschrijven! :frowning:

Zit je op een netwerkje met die andere computer en probeer je in die computer te komen met jouw computer?

Oftewel file-sharing?

[quote:93275b1cf0="Moh"]Zit je op een netwerkje met die andere computer en probeer je in die computer te komen met jouw computer?

Oftewel file-sharing?[/quote:93275b1cf0]

omgekeerd, ik probeer via zijn computer met een gast account in te loggen op mijn computer zodat ik in mijn “publieke map” geraak. Maar ik kan alleen maar met mijn naam en paswoord in loggen, ik zie geen knopje “gast” zoals ik zie als ik van mijn computer bij hem wil inloggen! Nu duidelijk want ik weet nie hoe ik het anders moe uitleggen

Als je jouw Mac via Netwerk met een andere computer verbindt, heb je twee mogelijkheden[list:91c97b6322]Geregisteerde gebruiker Gast[/list:u:91c97b6322] Toon jouw probleem met enkele schermafdrukjes.

Heb ja MacHelp al geraadpleegd? • Trefwoord: publiek. [quote:be447c11ca="MacHelp"][b:be447c11ca]De map 'Publiek' van een gebruiker openen[/b:be447c11ca] Iedereen die inlogt op Mac OS X krijgt een thuismap toegewezen in de map 'Gebruikers' op de harde schijf. In deze persoonlijke map bevindt zich een map 'Publiek' waarmee de gebruiker bestanden voor andere gebruikers toegankelijk kan maken.[list:be447c11ca]• Als u de map 'Publiek' van een van de gebruikers van de computer wilt openen, opent u de map 'Gebruikers' op de harde schijf en vervolgens de map met de naam van de desbetreffende gebruiker.

• [b:be447c11ca]Als u de map ‘Publiek’ van een gebruiker op een andere computer wilt openen[/b:be447c11ca], brengt u een verbinding tot stand met die computer als gast door het commando ‘Verbind met server’ uit het Ga-menu in de Finder te kiezen. Vervolgens activeert u het volume met de naam van die gebruiker of gebruikers.[/list:u:be447c11ca]Als u op een computer geen volumes ziet die voor deling beschikbaar zijn, dient u te controleren of voor deze computer ‘Persoonlijke bestandsserver’ is ingeschakeld.

Als u niet kunt vinden wat u zoekt, controleert u of u niet iemands map ‘Publiek’ van Mac OS X verwart met de map ‘Public’ op iemands iDisk.

Zie ook
Publiek, map[/quote:be447c11ca]

Dit krijg ik te zien als ik vanop een andere mac, op hetzelfde netwerk, op mijn powerbook wil inloggen

[img:94f553b578]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9087[/img:94f553b578]

Normaal kun je kiezen tussen de bovengenoemde opties (geregistreerde gebruiker en gast) maar dat gaat bij mij niet, ik krijg alleen dat te zien. Heb bij systeemvoorkeuren -> delen volgende opties aanstaan: Bestandsdelling - extern inloggen - FTP toegang.

Hoop dat het al wat duidelijker is nu :smiley:

[quote:f7cf387af6="michelvdb"]Heb ja MacHelp al geraadpleegd? • Trefwoord: publiek. [quote:f7cf387af6="MacHelp"][b:f7cf387af6]De map 'Publiek' van een gebruiker openen[/b:f7cf387af6] Iedereen die inlogt op Mac OS X krijgt een thuismap toegewezen in de map 'Gebruikers' op de harde schijf. In deze persoonlijke map bevindt zich een map 'Publiek' waarmee de gebruiker bestanden voor andere gebruikers toegankelijk kan maken.[list:f7cf387af6]• Als u de map 'Publiek' van een van de gebruikers van de computer wilt openen, opent u de map 'Gebruikers' op de harde schijf en vervolgens de map met de naam van de desbetreffende gebruiker.

• [b:f7cf387af6]Als u de map ‘Publiek’ van een gebruiker op een andere computer wilt openen[/b:f7cf387af6], brengt u een verbinding tot stand met die computer als gast door het commando ‘Verbind met server’ uit het Ga-menu in de Finder te kiezen. Vervolgens activeert u het volume met de naam van die gebruiker of gebruikers.[/list:u:f7cf387af6]Als u op een computer geen volumes ziet die voor deling beschikbaar zijn, dient u te controleren of voor deze computer ‘Persoonlijke bestandsserver’ is ingeschakeld.

Als u niet kunt vinden wat u zoekt, controleert u of u niet iemands map ‘Publiek’ van Mac OS X verwart met de map ‘Public’ op iemands iDisk.

Zie ook
Publiek, map[/quote:f7cf387af6][/quote:f7cf387af6]
allemaal al geprobeerd

Zet Bestandsdeling aan in Systeemvoorkeuren > Delen [img:18996df3d4]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9088[/img:18996df3d4]

[quote:a57c65f793="michelvdb"]Zet Bestandsdeling aan in Systeemvoorkeuren > Delen [img:a57c65f793]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9088[/img:a57c65f793][/quote:a57c65f793]

gebeurt hoor, zie vorige post

Wat als je FTP uitzet?

[quote:460c625cd3="michelvdb"]Wat als je FTP uitzet?[/quote:460c625cd3]

blijft hetzelfd, alleen dat ie dan de neiging krijgt om te crashen

ondertussen is het probleem al opgelost. Blijkbaar stond Apple Talk niet aan. Toch bedankt voor je hulp michelvdb