Gearde Airportkaart. Hoe verder?

Help! Is er iemand die wel weet wat kan gedaan worden om 'n geaarde airportkaart extreme (in cd-plastic hoesje gelegen en ook in overhemd borstzak) opnieuw in goed werkende staat te krijgen?

Nu pas hoor ik van iemand dat dit, waarschijnlijk, de reden is waarom de kaart niet werkt en, bovendien, de computer niet laat reageren op muis en keyboard.

Groeten

[quote:b17028fa64="fdo amsterdam"]Help! Is er iemand die wel weet wat kan gedaan worden om 'n geaarde airportkaart extreme (in cd-plastic hoesje gelegen en ook in overhemd borstzak) opnieuw in goed werkende staat te krijgen?

Nu pas hoor ik van iemand dat dit, waarschijnlijk, de reden is waarom de kaart niet werkt en, bovendien, de computer niet laat reageren op muis en keyboard.

Groeten[/quote:b17028fa64]

Je zou toch wat duidelijker moeten zijn.
Volgens mij haal je begrippen door elkaar.
Als hij geaard is (Zoals je computer doormiddel van een aardedraad naar een aard pen onder je huis) is er niets aan de hand.
Ik denk dat je Probeert te zeggen dat je Airport kaart een electomagnetische schok heeft gehad van het plastic.
Dit lijkt mij vrij bijzonder, aangezien de kaart in een metalen omhulsel zit. en dus niet de chips een directe schok hebben gehad.

Mocht dit wel het geval zijn, dan kan je het vergeten en je airport kaart weggooien. maar ik denk het niet.

Ik snap ook weinig van wat je nu eigenlijk bedoelt. Kan je het misschien ietsje duidelijker uitleggen?

Hallo KoV en Justinb81. Bedankt voor jullie reactie!

Het gaat om het volgende: Ik heb 'n tweedehands Airport Extreme kaart gekocht. Die werd mij overhandigd met ‘blote vingers’ en ik heb de kaart in mijn overhemdsborstzak gestopt. Later thuis, om de kaart te ‘berchermen’ heb ik ze in een cd-plastic hoesje gedaan.
Het moet nu duidelijk zijn dat ik behoorlijk ondeskundig ben om zulke grove fouten te maken. Maar ja, wist ik veel over statische elektriciteit…
De volgende dag heb ik de kaart in mijn G5-desktop/1800 geïnstalleerd maar… mijn keyboard en muis (allebei draadloos) reageren dan niet meer. Dan koppel ik mijn usb-keyboard en muis aan de computer, maar deze reageren ook niet. Haal ik de kaart uit de computer en alles werkt prima weer.

Iemand in mijn omgeving vertelde mij dat het wel te maken kon hebben met statische elektriciteit. En dat makkelijk kon gebeuren via de aanraking met het plastic hoesje…

Hoop nu wat duidelijker zijn geweest.

Groetjes

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een Airport kaart defect ging door statische elektriciteit, in ieder geval niet door een borstzakje o.i.d. eerder door blikseminslag terwijl de computer aanstaat. De blote chips werden niet aangeraakt.

Of iemand heeft je een defecte Airport kaart verkocht, of je Mac heeft een software conflict.
ik denk het laatste omdat zowel het draadloze als bedrade keyboard problemen geeft.
Heb je al geprobeerd je volume bevoegdheden te herstellen?