Heb de geavanceerde firewallinstellingen (nieuw in tiger?) ontdekt in systeemvoorkeuren. De stealth- modus activeren lijkt mij een extra bescherming van buitenaf. Zijn er nadelen of beperkingen voor mezelf wanneer ik deze optie activeer?
Tot en met Panther kon poort 1 niet dicht, nu kan dit wel door de Stealth-modus. Ik ben nog geen beperkingen tegengekomen, wellicht was dit vroeger wel het geval, maar is het reageren van een computer (Ping-request) tegenwoordig niet meer zo noodzakelijk.
Ik heb de boel gewoon aangevinkt, alleen het bijhouden van logs niet, je komt er anders trouwens vanzelf wel achter of het wel of niet werkt. Gewoon proberen dus.
:wink:
Even een schopje. Net twee dagen over op Tiger. Heeft die stealthmodus nog beperkingen, is die aan te raden?
Niet echt, het kan zijn dat je ISP je moet kunnen zien. Ik meen dat het pingen van je Mac ook niet meer mogelijk is hierdoor, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Ik laat het maar weg. Zo paranoide ben ik nu ook weer niet.
hangt er vannaf. ik zit hier 24/7 op een school netwerk.
ik heb hem wel aan staan, zonder problemen.
de DHCP server van het wlan hebben er geen moeite mee. ik ben (net als altijd) onzichtbaar voor de
netwerk admin.