Ik heb op mijn Macbook foto’s geïmporteerd via iphoto en nu zijn alle gebeurtenissen vanaf 2005 samengevoegd in 1 gebeurtenis! Kan ik dit ongedaan maken of moet ik alle 12000 foto’s opnieuw gaan selecteren en gebeurtenissen aanmaken?
Als je in Finder naar de map afbeeldingen gaat in je thuismap, en daar met rechts op iPhotobibliotheek klikt, kan je kiezen voor toon pakketinhoud.
hier kan je de map "Masters: selecteren / openen.
staan hier nog alle mappen op datum gesorteerd? dan is er niets aan de hand.
anders zul met de automator aan de slag moeten, en ze weer rangschikken.
Misschien helpt het ook om een back-up terug te zetten, als je die hebt ?
[quote=Jack1 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gebeurtenissen-in-iphoto/#post-2583654 time=1376064569]Als je in Finder naar de map afbeeldingen gaat in je thuismap, en daar met rechts op iPhotobibliotheek klikt, kan je kiezen voor toon pakketinhoud.
hier kan je de map "Masters: selecteren / openen.
staan hier nog alle mappen op datum gesorteerd? dan is er niets aan de hand.
anders zul met de automator aan de slag moeten, en ze weer rangschikken.[/quote]
Ik raad sterk of om zelf in de iPhoto bibliotheek te gaan lopen neuzen en organiseren. Voor je het weet maak je een fout, en dan is je hele bibliotheek naar de knoppen.
Koen, pikkie, wanneer kap je nou eens met je opstellen als een expert?? Je bent echt een ongelofelijke noob die misschien net een trappetje meer weet dan andere, maar vervolgens met echt de meest onzinnige oplossen en/of vragen komt. Je hebt lekker je computertje thuis en je wijf snapt er niets van en waarschijnlijk je buren ook niet, maar dat wil niet zeggen dat je een expert bent. Iemand iets afraden kun je alleen maar als je écht verstand hebt van het gebeuren, en dat heb je gewooon niet…
+1 voor Koen. Hij heeft wel gelijk. Wekelijks komen hier TS voorbij die hebben zitten knoeien in de iPhoto-bibliotheek. Vervolgens komen ze hier ook nog vertellen dat iPhoto voor geen meter deugt.
@Fingerlicking: Ik ben vereerd dat je door al mijn posts hebt gespit en je daaruit je conclusies over mij hebt getrokken. Het doet me goed om te weten dat er mensen buiten mijn wijf en mijn buren zijn die zich om mij bekommeren en me recht in mijn gezicht durven te zeggen wat er mis met me is. Mijn weekend kan niet meer stuk.