geblokkeerde poorten

Beste Mensen,

Ik zit hier op een netwerk en nu heeft de systeem beheerder een aantal poorten gesloten;
MSN(1863),Gnutella(6346) en etc. hoe kan ik deze weer open krijgen? de programma’s op andere poorten zetten wil maar niet lukken, ik heb wel gehoord van een tunnel maken maar hoe doe ik dit dan?

met een schep... :mrgreen:

in casu"waarvoor wil je specifiek DIE poorten gebruiken?..als je bestanden/netwerken wilt delen zijn er wel andere opties…

Ik wil deze poorten inderdaad dus gebruiken voor p2p en gewoon msn maar bij msn hebben ze ook de ip aderessen geblokkeerd(dus een andere poort lukt ook niet). Welke andere opties zijn er dan?graag want deze acties van de beheerder zijn rete irritant

de poorten zijn over het algemeen niet voor niets geblokkeerd. Het zijn vaak de programma's waarmee veel virussen binnenkomen binnen een bedrijf. Er is wat betreft MSN wel een andere simpelere optie om de blokkade te omzeilen. Maak gebruik van webbased MSN:

http://schoolmsn.emesen.nl/

Succes ermee! Groeten, Job

Dat dat rete irritant is wil ik best geloven. Maar die beheerder zal ongetwijfeld een goede reden hebben om dat te doen. Dus voordat je zaken gaat doen die niet binnen zijn regels vallen zou ik eerst maar eens informeren wat je van de beheerder wel en niet mag. Zijn netwerk, zijn regels.

Ja die vent heeft vast wel zijn redenen(dat ±200 man dan limewire etc opstarten) maar niet echt boeie, wij willen gewoon maximaal gebruik kunnen maken van het netwerk. Dus wie kan mij helpen? zou geweldig zijn als het namelijk lukt. Ik ben al blij dat ik met mijn powerbook op het netwerk zit kunnen zij mij ook niet verplichten allerlei programma's te laten draaien die gelukkig alleen voor windows beschikbaar zijn en is dat ff balen (lang leve m'n apple) :evil: O ja weet iemand misschien of er voor apple ook een soort gelijk programma is als UWGO dat hebbe namelijk al die pc figuren en die kenne dan binnen het netwerk allerlei bestanden met snelheden van 800kb/s en meer en dat programma is net zoals bijv. poisoned alleen werkt alleen binnen een netwerk en zou graag hier ook gebruik kunnen van maken

:lol:

En dit soort regels zijn er een beetje om gebroken te worden :innocent:

Ik heb zo het vermoeden dat er sowieso niet veel poorten open zullen staan dan. Een beetje systeembeheerder zet ook niet bepaalde poorten dicht, maar zet juist standaard alles dicht en laat juist alleen bepaalde poorten door.

[quote:6df8f55a98="black templar"].... wij willen gewoon maximaal gebruik kunnen maken van het netwerk.[/quote:6df8f55a98]

Voor privégebruik of voor je werk? Je wordt volgens mij betaald om je werkzaamheden naar behoren uit te voeren en ik neem aan dat dat absoluut mogelijk is op het huidige netwerk bij jullie. Mocht dit niet zo zijn, dan is er altijd discussie mogelijk met de systeembeheerder, mits je argumenten goed zijn.

Werk ze.

PTP kan thuis ook prima en zo hoeft je systeembeheerder ook minder overuren te maken!

ben het met boven genoemde argumenten eens dat praten en aan regels houden de situatie leefbaar houd. behalve dat zijn web based msn oplossingen niet slecht, als ik op school ben ingelogd gebruik ik ze ook, niets mis mee.

en zoals het hier werkt;

gedraag je en praat, dan werk ik ook mee en kan er uiteindelijk veel meer!

Bedankt voor de tips. De msn poorten zijn inmiddels weer open alleen de poorten voor p2p bliven geblokt.

Nu weet ik dat dat programma UWGO wat die hier pc’s gebruiken om bestanden intern via het netwerk uit te wisselen poort 6347 gebruikt een de host naam etc weet ik ook,
is er dan een mogelijkheid dat ik ook daar van gebruik kan maken? en hoe? zou het graag kunnen gebruiken want het super handig om ff grote programma’s of bestanden te delen

mvg