Gebrandde DVD bekijken

Het lukt me niet om een DVDrip (mpeg) af te spelen op mijn nieuwe imac 17''. De ingebouwde dvd speler speelt hem niet af. Ik heb verschillende MP's geinstalleerd maar die werken ook niet. Ik heb gezocht naar een mpeg-2 codec voor een MP maar die kan ik niet vinden. Toen wilde het bestand maar converten naar avi maar zo'n applicatie kan ik nergens gratis vinden.

Help. Hoe speel ik het makkelijkst een DVDrip af op mijn Mac 17’’ met OSX.

Bedankt

Sorry het is een beetje laat maar met MP's bedoel je media player's? Om video af te spelen raad ik je mplayer x of VLC aan. Om ze gratis om te zetten; ffmpegx. Morgen zet ik er wel even links bij voor het geval dat je ze niet kan vinden.

Sorry ik heb een fout gemaakt in het info verschaffen. Ik wil een SVCD gebrand op een CD afspelen op mijn imac 17''. Om een of andere reden kan ik dit bestand nergens in openen.

Vraag: hoe speel ik een SVCD af op mijn nieuwe imac, welke codecs, mediaplayer, etc, moet ik geinstalleerd hebben?

Ik dacht dat ik een SVCD gewoon in mijn imac dvd speler af zou kunnen spelen. Maar helaas niet, of nog niet.

Heb ik iets aan ffmpegX? Ik snap helemaal niks van die applicatie.

Bedankt

Nee dan hoef je ffmpegx niet te gebruiken. Als je de Apple MPEG2 codec hebt kan je met het programma MacVCD de SVCD afspelen. Je zei in je andere post dat je VLC en mplayerx hebt geprobeert? Een beetje raar dat die het niet deden. Volgens mij moeten die het wel doen. Ik zal even een SVCD in mijn mac gooien (als ik er nog één heb).

Ik krijg mijn SVCD inderdaad ook niet aan de praat met Mplayer OSX en VLC. Er is vast wel iemand anders met een oplossing, toch??