Gebrande audiocd's afspelen in osX - Probleem met afspelen burned audiocd's

Ik heb onder OsX audio CD's  gebrand maar als i ze dan afspeel in os X onder Itunes of toast dan lijken ze beschadigt ze skippen over de nummers heen. Start ik vervolgen onder os 9 op dan is er niks met de gebrande cd's aan de hand. Een bug of beveiliging?

We moetten eerst even wat info verzamelen, is het altijd met het zelfde merk cdr of verschilt het per merk, wat voor mac hebben we het over, eentje met ingebouwde brander of heb je er eentje naast staan, zo ja wat voor een? en dan nog welke iTunes werk je, de nieuwste? misschien moet je eens zorgen dat je alle systeem updates hebt gedaan enzo?!?!?!?

kortom we need more info!

Is de CD niet gewoon vies?

Ik heb een powermac G4 733 mzh met interne CDwriter van Sony Merk CD is That's write 80 min/700 MB Itunes 2 Toast 5 voor osx gebrand met snelheid 10x, 8x en 4x Ik heb er zelf nu systeem 10.1.5 opzitten

Ik heb zelf nog geen ander CD merk geprobeert in OSX
en de cd in osX alleen geprobbert aftespelen met Itunes en de ingebouwde Toast-speler

Ik heb altijd gedoe gehad met That's Write probeer eens TDK of Sony dat zijn merken die ik nu altijd neem, en ze zijn niet eens heel duur, als het dan nog niet werkt dan post je maar weer

Hee Franck,

brand je die cd's wel op lage snelheid? Mij is altijd verteld, en om eerlijk te zijn weet ik niet eens goed waarom, om audio cd's altijd op single of double speed te branden. Men zei dat hij dan minder fouten kan maken, terwijl dat bij hoge snelheden wel gebeurt, en dat dat bij data cd's niet uitmaakt.

Is there a doctor in da house?

???

je kan het beste een oudio cd b5aanden op 4 speed waarom dat komt om dat de audio paketjes van een normale cd te groot zijn om snel te branden een mp3 cd word niet gezien als audio en nog iets je moet altijd een disc image maken anders kun je al je cd zo de back in pleuren. En cd die uit een windows bak komen zijn altijd van een hele slechte kwaliteit dit komt omdat de audio door een speciale aaudio kabel loopt en niet zoals op de mac digitaal via de IDE. ik snap nog steeds niet waarom dit is maar ok de geluids weergaven van een windows audio cd valt op aan doffe en fletse klanken net alsof iemand voor je speakers is gaan staan dus als je Cd brand kun je het het beste doen op je mac en natuurlijk op het liefst 2 maarals dat te lang duurt 4 als je sneller gaat mislukken je Cd OS 9 heeft ook gewoon een betere skip protectie dan 10 dit komt ook dat alle data word omgezet naar 32 Bit floating point audio

Het klopt: hoe lager de snelheid deste beter de kwaliteit van de (audio)cd. De BLER (block error rate) wordt steeds groter naarmate de brandsnelheid wordt opgevoerd. Een hoge BLER overbelast de foutcorrectie bij uitlezen, wat resulteert in steeds slechtere geluidskwaliteit, tot het punt dat de cd gewoon stopt met afspelen omdat de audiodata niet meer te reconstrueren zijn door de foutcorectie. De audio-cd bestaat eigenlijk bij de gratie van foutcorrectie; het aantal fouten bij uitlezen is enorm, ook bij goede cd's...

blinde luistertests hebben ook uitgewezen dat langzaam gebrande cd's beter klinken dan wanneer de brandsnelheid wordt opgevoerd. Ook ik heb deelgenomen an zo'n test, en de resultaten waren overduidelijk.
Ik brand zelf audio-cd's realtime als ze echt goed moeten zijn en tweevoudig is gelijk mijn maximum.
Zo doe ik aan onthaasten, en heb ik ook nog tijd voor een extra bakkie koffie :slight_smile: