gebrande DVD's afspelen op een DVD speler

Hoe brand ik filmpjes/ videos op de Mac die daarna afspeelbaar zijn in 'normale' dvd-spelers? Ik heb al een aantal keren in 'Toast' quicktime bestanden op dvd gebrand maar kan ze alleen maar op de computer afspelen. Ik denk zelf dat ik met 'iDVD' veel verder zou komen maar mijn brander werkt daar niet mee (the requiered hardware could not be found).

G4/ OS 10.2.8/ NEC DVD+RW ND-1100A

Alvast bedankt!

gerhard

Er is tegenwoordig een hack waarmee je toch met andere branders kunt werken, door of direct vanuit iDVD te branden, of een image maken met iDVD en die met Toast branden.

link

Succes!

Probeer een system update vaak word daarna je dvd brander wel herkend... :)

het niet afspelen op je DVD speler heeft vaak met die DVD speler te maken, hij kan de DVD-R dan niet lezen (dit kan met de firmware van je DVD speler te maken hebben. Probeer hem ens bij iemand anders op een DVD speler want misschien maakt Yoast wel een fout, heb je geprobeerd ntsc film op een pal DVD te zetten of staat er ergens een instelling fout. Als je DVD speler de DVD niet leest dan heb je ook niets aan een DVD sie je met iDVD maakt omdat je dan hetzelfde probleem houdt.

[quote:c2af30e923="Richèle"]het niet afspelen op je DVD speler heeft vaak met die DVD speler te maken, hij kan de DVD-R dan niet lezen (dit kan met de firmware van je DVD speler te maken hebben.[/quote:c2af30e923] In zijn eerste post zegt hij al dat hij de quicktime film als DATA op de DVD heeft gezet, en niet heeft omgezet naar mpeg-2 formaat. Je antwoord sluit daarom niet helemaal (of helemaal niet) aan op de vraag.

Omzetten naar .vob files met ffmpeg. En dan in een VIDEO_TS map zetten.