Gebruik 100% bij inladen Flash

Hoi allemaal,

Ik ben hier bezig met een project en wil daarvoor bij het inladen van een Flash-bestand in een HTML-bestand procenten gebruiken om het in te laden. Ik vraag me af in hoeverre dat allemaal wordt ondersteund en wat er gebeurd als het niet ondersteund wordt. Het gaat dus om het inladen van een Flash-bestand door middel van de object en embed tag in HTML.
Ik gebruik dus nu width=“100%” height=“100%”
Ik hoop dat het goed ondersteunt wordt, is wel makkelijk om geen vaste waarden op te geven voor mensen met verschillende schermen.

dit is wel mogelijk, maar je moet het wel op wat browsers en platformen testen.. je kan het iig niet in een table zetten, maar direct in de body anders gaat het soms raar doen etc..

kijk bijvoorbeeld naar een site van mij die dat ook doet:
www.jaapstahlie.com
www.marcvanpraag.com

succes!

Maar als ik m'n venster op die sites kleiner maak dan krijg ik soms maar een heel klein deel van de website, ik wil echt dat het dan meeresized....

dan zul je ook wat binnen in je flash movie moeten doen..

met dingen als:
Stage.scaleMode = “noScale”;
en natuurlijk instellingen dat ie wel moet schalen etc…

zelf vind ik het mooier als je noScale gebruikt en zelf de elementen herpositioneert wanneer er een resize ofzo is gedaan…

bij de site marcvanpraag.com heb ik de onderste zwarte balk altijd in de breedte laten vullen en ongeveer 40 pixels van onderen neer laten zetten…

wat ik heb gedaan is een functie gemaakt die wordt aangeroepen wanneer de stage wordt geresized (en de eerste keer na het laden)… in de functie staat dan wat ie moet doen met alle dingen in de flash (tenminste als er iets gedaan mee moet worden)…

Als je gaat voor het laten schalen van de gehele flash movie, dan kan het er dus erg groot/klein uit gaan zien op grote/kleine schermen… dan gebruik je wel meer ruimte, maar je doet er helemaal niets meer mee dan wanneer je het niet laat schalen…

succes