gebruik tiger/panther

is het verschil tussen tiger en panther erg groot?? aangezien ik nog nooit met iets anders dan windows ( en heel lang geleden met "shell menu") heb gewerkt wou ik er een handleiding bij kope maar tiger is nog niet beschikbaar. panther liggen er nog genoeg van en kosten al bijna niks meer in de boeken winkels.

over het algemeen werkt het vrijwel hetzelfde. het lijkt erg op elkaar, op een stel toevoegingen, nieuwe dingen en kleine aanpassingen na!

maar tiger is echt wel aan te raden, het werkt echt heerlijk!

voor een goede handleiding: http://www.macmiep.nl

ik neem ook wel mac os tiger als os maar het gaat nu om het boek. een basis cursus mac os phanter/tiger. maar hier zit dus weining verschil in?? dan neem ik de phanter gewoon en zie ik wel of er veel verschil in zit.

grtzz

als het om een boek over Tiger of panther gaat zou ik toch ook voor Tiger opteren. Veel van de nieuwe functies zijn zijn dan wel niet zichtbaar, je zal ze wel gebruiken en dat zijn er toch een pak. Je moet weten dat de meeste mensen die zeggen dat er weinig verschil is tussen Tiger en panther het dan louter hebben over de aankleding die nauwelijks is gewijzigd.

Dus als je een boek koopt over OSX wil je weten hoe het werkt en niet hoe het er uitziet. Er is echt wel een groot verschil tussen Tiger en Panther.

ok bedankt. dan w8 ik tot het boek van tiger uitkomt.

Ik zou helemaal geen boek kopen. Zonde van je geld. Koop gewoon een Mac, ga erop werken en doe je kennis op via Internet.

Dit forum heb je al gevonden en MacMiep is ook al aangeprezen.

Boeken? Bij [url=http://www.apple.com/nl/macosx/resources/]Apple is wel iets te vinden.[/url] [img:a03938b8de]ftp://ftp.ora.com/pub/graphics/book_covers/hi-res/0596009143.jpg[/img:a03938b8de] [img:a03938b8de]ftp://ftp.ora.com/pub/graphics/book_covers/hi-res/0596009410.jpg[/img:a03938b8de]

Ook geeft Apple support op de Apple site: MacOSX Tiger support

Verder is er ook nog gewoon de Apple-Help in MacOSX zelf.
En natuurlijk het onvolprezen MacOSX.nl (maar die heb je al gevonden en ben je op de goede weg).

Klooi verder maar eens rustig aan, OSX is echt gebuiksvriendelijk. Laat je Windows werkwijze en gewoonten los en geef je over aan de Tiger.
Succes en plezier 8)