Gebruikers backuppen en restoren?

Ok een inhaker op een vraag. Mocht je een programma hebben die een gebruiker kan backen. Wat ik zoek in dezelfde manier als je een gebruiker wilt verwijderen. Dan vraagt het OS of je hem wilt backen. En daar maakt hij heel mooi een DMG file van.

Is het dan ook mogelijk om op een andere mac waar OSX draait die zelfde DMG file weer te activeren als een van de gebruikers?

Klinkt als een logisch iets. Vraag me alleen als dat zo makkelijk kan zijn als. Gebruiker backen en op een andere mac weer installeren?

Moet kunnen. Maar dan moet je hem wel eerst aanmaken in het "nieuwe" systeem. Ik zou zeggen: [i:9ca18043bc]give it a try ;)[/i:9ca18043bc]

Yep, zo makkelijk is het: User uitpakken in de usermap, dan een nieuwe user aanmaken. Anders moet je eerst weer van alles wissen. Alleen is er wat voorzichtigheid geboden bij een nieuwer systeem. Omdat je voor een gebruiker ook heel veel eigen instellingen en voorkeuren hebt zitten in de Library. In dat geval kun je beter eerst een gebruiker aanmaken en daarna de benodigde mappen omwisselen. (wat mij betreft alles, behalve de Library)

[quote:048de5236e="Deskman"]Yep, zo makkelijk is het: User uitpakken in de usermap, dan een nieuwe user aanmaken. Anders moet je eerst weer van alles wissen. Alleen is er wat voorzichtigheid geboden bij een nieuwer systeem. Omdat je voor een gebruiker ook heel veel eigen instellingen en voorkeuren hebt zitten in de Library. In dat geval kun je beter eerst een gebruiker aanmaken en daarna de benodigde mappen omwisselen. (wat mij betreft alles, behalve de Library)[/quote:048de5236e]

Is inderdaad het best, omdat het systeem niet in namen maar in UI denkt … Je kan dus een user hebben Piet met ID 502 (eerste persoon die wordt aangemaakt is 501) en een Piet met ID 503 … deze kunnen elkaars mappen niet in …

Ik heb de diepste krochten van de GID en UID nog niet kunnen ontdekken, maar voor zover ik heb kunnen zien is de eerste user altijd 501, daarna gaat het vanaf 1025 verder. Maar als je een usermap uitpakt dan blijft de naam overeind op het moment dat je een user met dezelfde naam aanmaakt. De UID wordt dus niet meegenomen.

Correct me if I’m wrong