Bijdeze vroeg ik mij het volgende af:
Ik heb op mijn Mac (Macbook pro late 2008) een map staan met het huisje als icoontje, de gebruikers map.
Deze heeft op dit moment een niet logische naam, die ik graag wil veranderen. Maar dit is niet mogelijk.
Weet iemand hier misschien meer over hoe ik deze toch van naam kan veranderen? Zonder al de bevoegdheden ed te moeten veranderen?
Via Systeemvoorkeuren > Accounts en dan rechtsklikken op je gebruikersnaam. Kies daar voor geavanceerde opties.
Ze noemen het echter niet voor niets geavanceerde opties en het zit ook met een reden diep verborgen.
Je kunt er je Mac gruwelijk mee naar de pietjes helpen, dus wees voorzichtig met wat je doet.
Google eerst naar informatie over deze optie, zodat je weet wat je moet doen en welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen.
Hmm zo te zien moet ik daar ook niet zijn, het maffe is namelijk dat de naam hier al anders is als de naam van dat "thuis" mapje. Maar dan zou ik dat via dat geavanceerde menu moeten oplossen? Ik werk al redelijk wat jaren met een mac, maar dit zijn dingen die ik toch niet durf, zijn er misschien andere oplossingen?
Tja in je blinde enthousiasme gooi je dat nieuwe systeem op je mac he. En het "mooie" is dat je dat bij mac eigenlijk niet vaak hoeft te doen in tegenstelling tot andere besturingssystemen.
Maar dank voor de link ik zal kijken of ik er wat mee kan. Zo te zien moet ik dat niet op oudjaar dag nog gaan doen, maar op m’n gemakje.
Dank voor de info, en de beste wensen voor het nieuwe jaar.