Gebruikers(Users) backuppen?

Met welk programma kan ik van alle gebruikers de docuements map backuppen? Ik kan cd's bakken.

Vast bedankt,

Joost

superduper en carbon copy cloner kunnen volgens mij zulke dingen doen.. versiontracker zal je verder helpen en ik kan potten bakken!

[quote:9453ef21c6="jeroenimo"]superduper en carbon copy cloner kunnen volgens mij zulke dingen doen.. versiontracker zal je verder helpen en ik kan potten bakken![/quote:9453ef21c6]

Hier kun je alleen maar een 1 op 1 copy maken van je HD. Wil alleen de users map.

Joost

Sleep em in toast? of wil je dit geautomatiseerd hebben ofzo? want dat weet ik niet carbon copy cloner wil idd alleen een andere schijf hebben om op te schrijven en superduper heeft wel de optie om een disk image te maken ervan en die kun je bakken :wink: (wel dan een disk image maken van userfiles)

SilverKeeper van LaCie: http://www.lacie.com/silverkeeper/

[quote:ead5b4e77b="michelvdb"]SilverKeeper van LaCie: http://www.lacie.com/silverkeeper/[/quote:ead5b4e77b]Ziet er het zelfde uit als superduper maar dan freeware. misschien ook een optie .Ik ben erg tevreden met superduper overigens

J

[quote:f8a46dc8c2="jeroenimo"]superduper heeft wel de optie om een disk image te maken [/quote:f8a46dc8c2] [quote:f8a46dc8c2="joosty"]Hier kun je alleen maar een 1 op 1 copy maken van je HD. Wil alleen de users map. [/quote:f8a46dc8c2] Met CarboCopyCloner kun je ook een diskimage maken, en ook kun je ook [i:f8a46dc8c2]alleen[/i:f8a46dc8c2] je documents backuppen.

[quote:7cfb8a7bb9="bruno"][quote:7cfb8a7bb9="jeroenimo"]superduper heeft wel de optie om een disk image te maken [/quote:7cfb8a7bb9] [quote:7cfb8a7bb9="joosty"]Hier kun je alleen maar een 1 op 1 copy maken van je HD. Wil alleen de users map. [/quote:7cfb8a7bb9] Met CarboCopyCloner kun je ook een diskimage maken, en ook kun je ook [i:7cfb8a7bb9]alleen[/i:7cfb8a7bb9] je documents backuppen.[/quote:7cfb8a7bb9]Volgens mij start carbon copy cloner alleen op als je twee schijven hebt(partities) anders doet ie het niet. Ja ik kan het ook fout hebben hoor.

[quote:1cbc0f03a3="jeroenimo"][quote:1cbc0f03a3="bruno"][quote:1cbc0f03a3="jeroenimo"]superduper heeft wel de optie om een disk image te maken [/quote:1cbc0f03a3] [quote:1cbc0f03a3="joosty"]Hier kun je alleen maar een 1 op 1 copy maken van je HD. Wil alleen de users map. [/quote:1cbc0f03a3] Met CarboCopyCloner kun je ook een diskimage maken, en ook kun je ook [i:1cbc0f03a3]alleen[/i:1cbc0f03a3] je documents backuppen.[/quote:1cbc0f03a3]Volgens mij start carbon copy cloner alleen op als je twee schijven hebt(partities) anders doet ie het niet. Ja ik kan het ook fout hebben hoor.[/quote:1cbc0f03a3]

Ja dat klopt. intern of extern maakt niet uit.
Ik heb nergens gelezen dat het op 1 schijf moest?

Als je een user verwijdert wordt er een .dmg file gemaakt van de volledige usermap van een user. Dat kan heel handig zijn...

[quote:f9a6a6a67d="bruno"][quote:f9a6a6a67d="jeroenimo"][quote:f9a6a6a67d="bruno"][quote:f9a6a6a67d="jeroenimo"]superduper heeft wel de optie om een disk image te maken [/quote:f9a6a6a67d] [quote:f9a6a6a67d="joosty"]Hier kun je alleen maar een 1 op 1 copy maken van je HD. Wil alleen de users map. [/quote:f9a6a6a67d] Met CarboCopyCloner kun je ook een diskimage maken, en ook kun je ook [i:f9a6a6a67d]alleen[/i:f9a6a6a67d] je documents backuppen.[/quote:f9a6a6a67d]Volgens mij start carbon copy cloner alleen op als je twee schijven hebt(partities) anders doet ie het niet. Ja ik kan het ook fout hebben hoor.[/quote:f9a6a6a67d]

Ik heb nergens gelezen dat het op 1 schijf moest?[/quote:f9a6a6a67d]Nee dat hoeft ook niet maar als er geen twee schijven beschikbaar zijn (partitie of gewoon een andere/externe hd) dan start CCC niet op. Probeer maar eens. Dus als je geen externe/extra hd of 2 partities dan werkt CCC niet .

Als dat het probleem is dan kun je met diskutility een image aanmaken waar je heen kunt schrijven. Ik kan het nu even niet uitproberen, maar dat is wel de makkelijkste manier.

SuperDuper! kan wel de Users los van de rest backuppen. En een DMG aanmaken en dan vullen is ook erg eenvoudig met SuperDuper!, mooi programma! :D