Gebruikers "verhuizen"

2 gebruikers gaan wisselen van computer Gebruiker A krijgt computer B en gebruiker B krijgt computer A. Natuurlijk willen ze wel ALLES bewaren (foto's, mp3's, movie,s, mail etc) Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?

Zelf bedacht om als root de gebruiker te verwijderen en dan een .dmg te laten maken, en deze weer als root terugzetten op de andere machine.
Zijn er andere mogelijkheden ? En zijn er nog dingen waar ik EXTRA op moet letten ??

Alvast Dank !!!

MF

Met Carbon Copy Cloner kan je kiezen om alleen de usermap te clonen naar een andere folder. Je kan misschien ook de twee HD's omruilen?

HD's omruilen is geen optie. Dat is o.a. 1 van de reden dat er gewisseld wordt (20 en 40 gb)

Dan maar eens op zoek gaan naar Carbon Copy Cloner

www.versiontracker.com natuurlijk, maar dat had je al wel bedacht

Geef persoonlijk liever de voorkeur aan SuperDuper! Is niet helamaal gratis, maar die paar euro's is het meer dan waard.

Met SuperDuper heb je wel een aparte partitie nodig waar niks anders op staat (het programma wist eerst de hele doel partitie. Je kan het programma ook gratis gebruiken. (als het toch maar voor een (1) verhuizing is zou ik daar niet wakker van liggen).

Met CCC heb je dat nadeel niet.

Als je een derde harde schijf (of partitie) (C) hebt kan je daar bijvoorbeeld OS A op clonen en dan OS B op computer A zetten en daarna OS A van disk C naar computer B zetten. En klaar is Kees.

De titel doet vermoeden dat je een van twee users naar een andere computer wilt zetten maar dat is niet zo toch?

He is zo dat gebrukers gewoon de computers wisselen !! 1 = iBook G3 en andere iBook G4

G3 gaat G4 gebruiken en andersom.

maar ieder wil zijn eigen data/instellingen behouden