gebruiksduur van accu voor PB G4/1,3ghz 15', sys 10.3.3

Zover ik nu heb kunnen testen kan ik de accu slechts 2,5 uur gebruiken terwijl deze maar ±2 weken oud is. Dat vind ik toch wel erg weinig.

Hebben meer mensen deze ervaring? of is de accu niet goed?
Bedankt alvast

De accu is denk ik wel goed, want 2,5 uur is redelijk. Misschien kun je de duur nog wat verlengen door de accu een keer helemaal leeg te laten lopen en dan weer volledig te herladen. Het scherm vraagt behoorlijk veel. en als je daarnaast ook nog bluetooth en airport extreme aan hebt dan loopt de gebruiksduur nog sneller terug. Je kan de helderheid van je scherm iets terugbrengen, dat helpt een beetje. Maar op meer dan 3 uur moet je niet rekenen, ik haal dat nauwelijks met mijn powervbook 17".

Ik krijg er ook niet echt meer uit, PB 15" 1,25GHz. Maar heb wel BT en WiFi aan staan. Klopt als je de helderheid verlaagd dat ie stuk langer meegaat. Ervaringen die ik heb met een iBook zijn vele malen beter.

Figini.

De ervaringen die ik tot nu toe met mijn spinternieuwe PB1.5 heb zijn ook nogal tegenvallend. Ook ik haal de 2,5 á 3 uur nauwelijks. Terwijl de specificaties toch melding maken van 4,5 uur. Mijn "oude" TI500 haalde die 4,5 uur wel. Ik wijt de snelle leegloop een beetje aan de snelle HD die ik erin heb laten zetten, want het scherm gebruik ik bijna altijd op de laagst mogelijke stand, de Bluetooth staat normaal gesproken uit en de Airport staat alleen aan als ik thuis ben.

Ik hoop dat Apple met een oplossing gaat komen want de 2,5 tot 3 uur werktijd begint een beetje op een PC te lijken :frowning:

Hier ook ongeveer 2,5 uur op een PB 1,25 met wifi en bluetooth aan en mijn scherm niet op de helderste stand. De helderheid van je scherm verlagen scheelt enorm in de gebruiksduur, maar veel meer dan die 2 en half uur zul je niet gaan halen als je ook maar iets meer doet dan een mailtje lezen.

Jee mie nee, 2.5 uur is toch goed. Mijn pc laptop haalt nog geen half uur!!! (2.4 GHz P4 15") Mijn PB haalt zeker 2 uur, langer nog niet uitgetest.

4.5 uur zal zijn met alle energie spaarstanden aan Dus backlight uit HD uit bleutooth uit. Airport uit G4 op kruipsnelheid. Dus gewoon niet gebruiken en kijken hoelang hij aan blijft…

Alle gekheid op een stokje ik vind 2 uur prachtig!