Gebruikte imac

Heren graag jullie expertise,

Ik kan een gebruikte derdehands, imac G5 18 mhz 20 inch kopen.
verder 1 gig geheugen en 160 gb harde schijf.
Nu heb ik een vraag, wat zou dit volgens jullie mogen kosten, en ten tweed eigenlijk belangrijker het is er een uit de eerste serie, wat wil zeggen met de begincijfers 84, nu heb ik gelezen dat daar nogal veel problemen mee waren 31 van de 100 vallen uit.
Wat is nu wijsheid, ik twijfel hij zit niet meer in de garantie, en weet iemand van jullie wat de bekende problemen met de transistors met de X moeten kosten als die er eventueel uit vliegen.

Graag spoedig jullie reactie.
Groeten macnewbie

Kijk voor prijsvergelijk eens op www.tweedehandsmac.nl

Of het verstandig is dit type te kopen kan ik je niet vertellen.
Als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen!

Tja sorry hoor 1.8 mhz bedoel ik we zitten nog niet in het jaar 2030 ha :) :) Groeten Ed

1,8 mhz hadden ze in het jaar 1930 misschien ;) in 2030 misschien thz

Nou voor eens en voor altijd 1.8 Ghz. Zo he he dat is eruit :) Maarre help me even verder ik heet niet voor niet macnewbie ahum 8) Groet

Er zijn imac's waarvan het serie nummer begint met 84 die problemen hebben, maar er zijn er ook genoeg die geen problemen hebben. Als er een probleem in zit, merk je dat zeker binnen de garantie periode. Aangezien er geen garantie meer op zit, is de machine tenminste ouder dan 1 jaar. Je mag dan verwachten dat de bekende hardware matige problemen niet aanwezig zijn. Als je hem dus koopt, probeer hem dan ook op je gemak uit.

Maar even een andere vraag: 3e hands? :? Eigenaar nr1 heeft hem dus verkocht aan nr2, en die wil er snel vanaf door hem aan jou te verkopen???

Vind het wel erg vreemd dat die iMac al zo snel toe is aan zijn derde eigenaar. Maar als de verhalen kloppen kun je het inderdaad overwegen. Kijk zoals gezegd even op tweedehandsmac.nl voor prijzen vergelijkbaar met het model dat je op het oog hebt en doe er dan vervolgens nog weer een bepaald bedrag vanaf. Waarom? Omdat je hem niet van de eerste eigenaar koopt.

Mijn 1.8 20" begint ook met '84', maar er nog nooit ook maar enig probleem mee gehad. Voor zover ik weet gaven alleen de 17" met Superdrive problemen.

Het lijkt mij dat een tweedehands 20" 1500-1650 mag kosten, afhankelijk van wat voor uitvoering (geheugen, bluetooth, airport, doos etc. aanwezig). Maar dan wel als hij helemaal gaaf is uiteraard.
Zoals eerder gezegd: geen goed gevoel=niet doen!

Vraagt er € 1150,- voor zit geen bleutooth in, wil hem wel draadloos maken, kan ik nog naderhand bleutooth inbouwen, of moet dit met een usb port, wil ook airport gaan gebruiken, met zo'n ontvanger voor draadloosinternet en draarloos muziek afspelen op mijn stereo. Hij verkoopt hem omdat hij wil gaan gamen heeft lange tijd blessure gehad en is weer beter vandaar dat hij ervanaf wil. Groeten Macnewbie

1150,- met 1Gb ram lijkt me erg weinig. Ik zou wel zeker even controleren of het wel een legale computer is! (rekening aanwezig, SN navragen bij Apple, uitgebreide test doen)

als alles verder OK is dan heb je voor weinig geld een top-apparaat!

Ik zou het je afraden. De prijs is laag, snelle wisseling van eigenaar. Daar is vast iets mis mee.

Ja, controleer het serienummer. Als je geen serienummer krijgt moet je hem sowieso niet nemen.

Jongens allemaal bedankt voor jullie wijze woorden. Ik heb besloten om niet verder in te gaan op het aanbod, het moet mijn eerste apple worden, en wil eigenlijk gelijk goed beginnen, ga nog even doorsparen voor een nieuwe. Groeten Macnewbie

Heel veel succes met het verder sparen. Kan je ook zeggen dat mijn eerste mac drie jaar geleden ook een nieuwe was. Enkel omdat ik geen gedonder wilde hebben.