Gebruikte Macbook of nieuwe pc laptop

Hallo allemaal

Mijn dochter wil graag een laptop kopen,maar nu wil ik het liefst dat zij een macbook koopt,maar ja nieuw zijn ze best prijzig dus wil ik graag advies van jullie.
Het wordt of een nieuwe pc laptop of een gebruikte macbook,wat adviseren jullie mij.
Ze gebruikt hem alleen voor online meisjes spelletjes (aankleden,kleuren.enz),youtube simpele dingen dus geen grafisch werk.
Waar moet ik op letten als ik een gebruikte macbook koop?
Het budget waar zij voor gespaard heeft is ongeveer 350 euro

Mvg Martin

Welke Macbook zou je dan kopen ??

Met een budget van 350 zou ik gaan voor een nieuwe Windows laptop (dat ik het nog eens zou zeggen). Want voor 350 kun je alleen een behoorlijk gedateerde MacBook kopen en de vraag is of die de moderne webbrowsers nog wel aankunnen (voor online gaming etc.)…of doorsparen…

Waarom wil jij dat ze een MacBook koopt?

Een ‘normale’ laptop is prima geschikt voor haar activiteiten. Voor 350 euro koop je een gloednieuwe.
Terwijl je voor een tweedehands MacBook waarschijnlijk meer dan het dubbele kwijt bent.

Het punt in deze is dat een Mac inderdaad waardevast is. Mijn 3,5 jaar oude Macbook Pro ben ik voor meer dan 600 euro kwijtgeraakt, terwijl het dus al best wel een gedateerde machine was.

Zoek je een laptop van 350 euro, dan is het niet verstandig om een Mac te kopen. Als het budget 500 euro is dan wordt het al een ander verhaal.

Daarnaast is het de vraag of het een Mac willen of moeten is, aangezien de dingen die erop worden gedaan ook met Windows kunnen. Probeer overigens een laptop te vinden met Windows 7, ik ben nu al een week of 3 bezig met een laptop van een kennis waar Windows 8 op draait en ik kan je zeggen dat het ronduit verschrikkelijk is. Windows 7 is geen verkeerd systeem.

Als je graag wilt dat je dochter een macbook koopt dan help je toch om er een aan te schaffen?

Het is niet dat ik perse een MacBook wil aanschaffen , maar het leek mij makkelijker omdat ik zelf alles van Apple heb en zij
Heeft ook een iPod,daarom.
Maar aan de reacties te zien weet ik wel voldoende.
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Kan dat iets zijn, een nieuwe Windows laptop voor 350 euro? Ik snap dat niet iedereen 1100 euro voor de instap Air heeft liggen. Maar een beetje Windows laptop zal toch snel zo’n 600 euro kosten? Of is dat mijn cognitieve dissonantie?

Ik zou voor een Windows systeem gaan, of haar budget aanvullen tot een euro of 600 en er een 2e hands kopen. Voor 350 euro kan je echt niet veel interessants vinden.

Ik zou beslist geen Windows kopen, als alles nu Apple is. Is toch veel makkelijker. Kan zij zo en dan niet van uw computer gebruik maken?
Intussen sparen jullie samen door, vader en dochter, dat gaat een stuk sneller. Vader betaalt 67% en dochter 33%.
Lijkt mij redelijk, maar wie ben ik.

Zoals nebilem ook schrijft:
“Als je graag wilt dat je dochter een macbook koopt dan help je toch om er een aan te schaffen?”

Helemaal mee eens.

[quote=RobApple url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gebruikte-macbook-of-nieuwe-pc-laptop/#post-2570830 time=1372712411]Ik zou beslist geen Windows kopen, als alles nu Apple is. Is toch veel makkelijker. Kan zij zo en dan niet van uw computer gebruik maken?
Intussen sparen jullie samen door, vader en dochter, dat gaat een stuk sneller. Vader betaalt 67% en dochter 33%.
Lijkt mij redelijk, maar wie ben ik.

Zoals nebilem ook schrijft:
“Als je graag wilt dat je dochter een macbook koopt dan help je toch om er een aan te schaffen?”

Helemaal mee eens.
[/quote]

Klets. Als ik met m’n bureaustoel naar rechts van mijn bureau rij kom ik voor een display dat aangesloten zit aan mijn gamepc met WIn8. Rij ik naar links kom ik voor mijn iMac te zitten. Grappige is dat ik bestanden tussen die twee met gemak naar elkaar kan toe transfer-en.

Als ik lees dat ze alleen meisjes spelletjes speelt, vind ik het eerlijk gezegd niet waard om een macbook aan te schaffen. Een klein notebookje met Win8 is ook goed. Als het dan echt mac moet zijn ga dan INDERDAAD voor een tweedehands. Mocht je een tweedehands gaan kopen, doe dat niet bij marktplaats maar bij Leapp of MacBizz. Ik vrees ook dat je voor €350 nog niet eens een tweedehands macbook white hebt.

[quote=Chorro url=http://www.onemorething.nl/community/topic/gebruikte-macbook-of-nieuwe-pc-laptop/#post-2570742 time=1372698827]Het punt in deze is dat een Mac inderdaad waardevast is. Mijn 3,5 jaar oude Macbook Pro ben ik voor meer dan 600 euro kwijtgeraakt, terwijl het dus al best wel een gedateerde machine was.

Zoek je een laptop van 350 euro, dan is het niet verstandig om een Mac te kopen. Als het budget 500 euro is dan wordt het al een ander verhaal.
[/quote]

Volgens mij is een Mac helemaal niet echt waardevast, maar vraagt men op Marktplaats vaak gewoon hoge prijzen. Dit betekent echter niet dat ze de computer ook kwijtraken tegen deze prijs. Laatst hebben we een MacBook Pro gekocht van Marktplaats uit april 2011 (nieuw 2350,- destijds volgens de factuur) voor iets meer dan 900,-.