Gebruikte multi-effect software voor Pro Tools LE

Beste mede Mac-ers,

Ben inmiddels een beetje aan het thuisraken op Pro Tools LE 6.4/M-Box en dat gaat aardig, maar wat me vooralsnog tegenvalt is de hoeveelheid effecten en de bruikbaarheid daarvan.

Wat gebruiken jullie (eventueel) zoal aan multi-effect software, naast wat er op de standaard Pro Tools versie zit?

Heb de nodige randapparatuur, maar zou het liefst zoveel mogelijk binnen Pro Tools werken wat de multi-effecten betreft.

De HD recorders die ik tot nog toe gebruikte bevatten een keur aan effecten/simulaties voor div. instrumenten, de zang en de mix, middels de ingebouwde effect boards.

Naast de zang gebruik ik vnl. een midi keyboard, basgitaar, akoestisch en electrisch gitaar.

Groet,

andrez.

ligt eraan wat je precies zoekt, inprincipe is er genoeg te koop, alleen jammer dat de RTAS plugins nog weleens wat duurder willen zijn dan bijvoorbeeld de audiounits of vst versies... kijk eens bij native instruments of gewoon op de site van digidesign zelf wat er te vinden en te koop is...

voor eventuele gratis dingen is er zo goed als nix… en eventuele krakz is er ook niet veel keus… dat is precies de reden dat ik niet echt tevreden ben met protools voor muziek… ben dus nu ook aan het sparen voor logic…

ja, wat reneo ook al aangeeft: logic heeft veel meer plugins standaard dan protools. De plugins die standaard bij protools zitten zijn mwoea.... ik heb bij mijn mbox setje meteen een goldbundle van waves gekocht. Dan heb je in iedergeval goede eq, compressie etc. Dit "native" pakket draait zowel op logic als op protools. kijk even op de digidesign site, daar staan veel plugins op....

op de digidesign website kun je een compleet overzicht krijgen van alle te leveren plug-inns en voor welk formaat. de meeste kun je 2 weken demo-en dus dan kom je er wel uit of het is wat je zoekt:

http://www.digidesign.com/products/list.cfm?category_id=6

tegenwoordig is het ook mogelijk om vst te converteren naar rtas (pt formaat) kijk eens op:
www.fxpansion.com

succes