Gebundelde Mac en Family licenties

Ik heb geprobeerd op de apple site het antwoord op de volgende vraag te vinden, maar dat lukt me niet: - Als je een Tiger versie meegeleverd hebt gekregen bij een nieuwe Mac en dat bevalt en je wilt je oude Macs ook upgraden, kan je dan nog een family licentie krijgen voor het prijsverschil?

Een enkele versie van Tiger kost je 129 Euro; een family pack 199 Euro, dat is dus 70 Euro extra betalen om totaal 5 macs te mogen voorzien van Tiger.

Het zou een beetje zot zijn als je alsnog 199 Euro mag neertellen, maar ik ben bang dat het zo is. Iemand een idee?

Licentie? :evil:

Ik vrees dat je inderdaad de volle 199 euro zult moeten betalen.

of gewoon uw eerst gekochte Tiger ook op de andere installeren :evil: :innocent:

Dat is illegaal en op dit forum mag niet tot gebruik van illegale software worden aangespoord.

Edele Excuses dan ... Tja, de 199€ betalen dan.

De systeem cd's die je bij een nieuwe Mac meekrijgt (grijze discs) kan je alleen gebruiken voor dat betreffende systeem. Dus als je Tiger krijgt bij je nieuwe iMac om maar wat te noemen, dan zit daar een grijze DVD bij met daarop 'systeemsoftware voor iMac G5'. Die kan je dan alleen maar gebruiken voor de iMac G5-serie en dus niet voor bijv. een iMac G4. Dan zal 'ie een foutmelding geven bij de installatie.

Dus je moet sowieso dan de retail versie van Tiger aanschaffen, maar of je nou 129 euro betaald of 199 voor 5 licenties zal voor je Mac niets uitmaken :wink:

mhmm.. ik denk dat ik mijn iBook G3 rustig op Jaguar laat - werkt allemaal prima - en als ik een nieuwe Mac koop zit daar vast wel weer de nieuwste versie bij (medio volgend jaar). Als ik echt Tiger nodig heb kruip ik wel achter de nieuwe iMac die in huis staat. Ik vind alleen mail 2.0 een vooruitgang en misschien dat iSync op Tiger mijn telefoon wat beter ondersteund, maar dat vind ik geen 129 Euro waard.

In principe is dit gekoppelde verkoop. En dat is nu precies waar MS van de Eu voor op zijn flikker heeft gekregen Je zou dus een systeem moeten kunnen kopen zonder OS. Het zou verstandiger zijn van Apple om een family pack als extra bij de aanschaf van een nieuwe kast aan te bieden voor een redelijke prijs.