is het mogelijk om een gedeelte van een illustrator 10 document te exporteren als bijv. een illustrator eps document.
In Freehand bestaat deze functie wel en is erg handig, maar in illustrator heb ik 'm niet kunnen vinden
Ik kan het natuurlijk via omslachtige manieren doen zoals het ill. doc. openen in acrobat en daarin een uitsnede maken etc etc maar dat is veel werk als je heel wat documenten moet uitspitten
moeten dit vectoren blijven of mag het eerder gexporteerd worden als tiff of zo?
bij vectoren zal je moeten snijden en knippen, dit kan op een vlotte manier met pathfinder, je trekt een kader over het te blijven gedeelte selecteer alles en klik op de crop knop binnen het pathfinder palet, dan opnieuw bewaren…
met een beetje geluk en een eenvoudige tekening wil dit wel nog eens lukken.
bij een gerasterde export kan je dit kader omzetten naar cropmarks, dan wordt enkel wat binnen die cropmarks staat geexporteerd
[quote:5fb99f14c7]bij een gerasterde export kan je dit kader omzetten naar cropmarks, dan wordt enkel wat binnen die cropmarks staat geexporteerd[/quote:5fb99f14c7]
Dit zou ik graag willen hebben maar dan als illustrator eps bestand (vector dus)
Kan dat??