Gedownloade bestanden terugvinden op iPhone

Hallo,

Ik heb een kort vraagje:
Als ik een video uit iCloud Drive wil bekijken op mijn iPhone, dan moet ik deze eerst downloaden om het bestand te bekijken.
Dit wordt dan gedownload op de iPhone, en uiteraard kost dat veel geheugen.

Waar kan ik deze bestanden terugvinden op de iPhone om ze te verwijderen zonder dat ze verwijderd worden op iCloud Drive?

Hoe doe je dat downloaden precies?

Zover ik het begrijp staat die film al op je iPhone als hij in iCloud Drive staat. En zo niet dan stream je hem als je de film afspeelt.

Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor.

Je hebt het dus helemaal mis. Video’s in iCloud drive worden niet gestreamd, maar eerst gedownload, en waar ? Joost mag het weten. Ik vermoed dat de iDevice dat zelf regelt. Ga even wat pielen. Ikzelf gebruik OneDrive voor opslag van mijn video’s, die streamt wel.

Na wat pielen is de conclusie duidelijk: als je een video in iCloud Drive plaats vanaf een Mac of pc dan kun je deze op een iDevice bekijken, maar wel binnen de app iCloud Drive zelf (sandboxing) en je opslagruimte op je iDevice neemt af. Je kunt de download alleen maar verwijderen door de hele video op al je apparaten te verwijderen.
Hier staat het netjes uitgelegd.

Bedankt voor het antwoord Beech,
Lekker handig is dit… Denk je een externe opslag te hebben, dan kun je hem nog niet gebruiken omdat de iPhone dan direct vol is.
Het zijn namelijk nogal grote videobestanden van een mooie reis die ik gemaakt heb.
Met OneDrive kun je niet bij de bestanden op iCloud neem ik aan?

Je kunt vanuit de iCloud Drive app op je iDevice wel een video exporteren naar de OneDrive-app en dan de video streamen. Maar dan kun je in het vervolg natuurlijk beter gebruik maken van OneDrive. Ik heb al mijn video’s uit iCloud gehaald, heb nu maar 50 GB i.p.v. 1 TB en heb voor rond 80 euro een abonnement op Office 365 met 1 TB opslag in OneDrive, gratis bellen met Skype naar vaste nummers, elk 1 TB opslag voor maximaal 4 gastaccounts. Tel uit je winst.

Dank je wel, ik ga meteen maar een OneDrive account aanvragen haha!