geen audio in quicktime

Ik heb ineens geen audio meer op mijn g5 met tiger. Quicktime speelt de filmpjes wel af, al het audio staat open maar ik hoor niks.. Iemand bekend met dit probleem? Ik heb quicktime ook al opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds niks..

Chander

Doet de audio van quicktime het niet, of van de gehele mac?

Via wat hoor je de audio. (versterker, computerboxen)? Heb je je volumeknop open staan. Heb je al gekeken bij systeemvoorkeuren -> geluid? Heb je al gekeken naar het hulpprogramma audio midi configuratie?

Een veel gegeven tip, die vreemd genoeg nog vaak werkt ook, is het opstarten van Garageband, en het dan weer te sluiten....

Ik heb precies hetzelfde probleem. In Quicktime krijg ik bij geen enkel bestand audio. In itunes kan ik wel gewoon muziek afspelen, maar bij video's heb ik weer geen audio. Ik heb overigens geen garageband op mn mac.

[quote:a942c3c88f="unSOUND"]Een veel gegeven tip, die vreemd genoeg nog vaak werkt ook, is het opstarten van Garageband, en het dan weer te sluiten....[/quote:a942c3c88f]

En mocht je geen garageband hebben:

Start het programma Audio/MIDI-configuratie.
Hier zie je het volgende beeld (linksonder):
[img:a942c3c88f]http://members.home.nl/t.leffers/av.png[/img:a942c3c88f]
Zorg dat structuur op 44100,0Hz staat.
Start je Quicktime opnieuw op en je zou geluid moeten hebben.

MplayerOSX bijvoorbeeld heeft soms de neiging dit getal te veranderen in een hogere waarde.