geen beeld en geluid met overzetten HD Sony hvr-z1j via ilinknaar imac

Krijg wel met imovie blauw scherm, spoelt de film terug, start opn, na 5 sec stopt de opn, en spoelt weer terug, het beeld blijft blauw.
wat nu

Wat nu?

Ik zou eens beginnen met: Hoi en daarna je vraag wat netter stellen.

Ben ik met Nookie eens en misschien kan je ook vertellen wat voor versie van iMovie je gebruikt. Lijkt me nogal van belang namelijk.

hoi, goedemorgen daar, alles goed, de versie weet ik niet zal is checken

de versie is 8.0.6 (821) die versie gebruik ik

Volgens mij is het redelijk moeilijk dat iemand dit kan oplossen voor je. Dan zul je toch iets duidelijker moeten schrijven en je er minder makkelijk vanaf maken.

Hoi, wat voor gegevens heb je nodig om een duidelijk beeld te krijgen voor mijn probleem, dan zoek het voor je op, want ik wil ook graag mijn films kunnen monteren op mijn mac natuurlijk. heb ook een goede kabel gekocht bij de mac-shop. de camera reageert ook als ik het programa opstart, dacht eerst dat het te maken had pal/ntsc niet goed stond, maar dat maakt ook niet uit, en dan loop je toch wel vast, ook op de camera verschillende instellingen geprobeerd, ging ook niet, dus is het een soft ware probleem. of afstelling ik weet het niet.

Begin eens met wat minder komma gebruik en wat meer punten en hoofdletters. Dat helpt al voor een deel om je probleem op te lossen.

Opname materiaal is zeker hd. Dan moet je de camera op player zetten en even naar hdv uit schakelen dus niet automatische keuze want dan doet hij het niet. Mocht het gewoon dv zijn dan naar uitvoer dv signaal zetten.

Ik hoop dat dit je probleem gaat verhelpen.

Hoi, shanna61

Jou tip was goud waard, nu kan ik aan de gang, dank je
Maak je zelf ook veel montages op je mac.

Gr, Frits