Geen beeld na sluimer

mijn 17" powerbook heeft sinds 2 weken gekke keuren. Als ik de klep dicht doe en na een tijdje hem weer uit de slaapstand haal, dan geeft hij zo nu en dan geen beeld weer. De backlight is wel aan maar de scherm blijft zwart. Ik moet de powerbook dan herstarten. (uit/aan) Iemand toevallig ook met dit probleem?

yep, heb hetzelfde probleem. Volledig random en onduidelijk. Wel heb ik gemerkt dat indrukken van de aan/uit knop (soms) weer leven in de brouwerij brengt. Overigens werk ik met 10.3.3. op een Titanium

Dus: wel het probleem, niet de oplossing!

Wie wel?

heb ik ook last van. vooral nadat ik hem ergens heen heb vervoerd in de sluimerstand. Maar soms is het nog erger. Als ik hem dan open geeft hij aan dat ik mijn computer moet herstarten. (ik ben de naam even kwijt maar wat je ziet is dus de apple variant van het blauwe windhoos scherm) Ik heb ook een 17' alleen dan met 10.2.8

Heren,

Niet alleen bij i- en powerbooks doet dit probleem zich voor
Om te voorkomen dat op mijn werk emacs onbeheerd aan blijven staan, zouden ze allemaal om half 1 's nachts auto afgesloten moeten worden.
Helaas, als er nog een programma open staat waarin files gesaved hadden moeten worden gaat de mac in ‘deep sleep’ en is met geen mogelijkheid weer tot het land der levenden terug te brengen.
Een herstart is dan ook de enige oplossing

Bij mij is er met de muis geen leven meer in te krijgen, maar helpt het meestal als ik mijn wachtwoord typ en afsluit met enter. Na enige tijd komt hij weer tot leven en meestal vraagt hij dan nog een keer of soms zelfs twee keer om mijn wachtwoord.

Wat af en toe ook gebeurt is dat het beeldscherm op zijn laagste stand is gegaan en wanneer je dus op het zonnetje drukt om de brightness aan te passen heb je opeens weer beeld.

Bovenstaande oplossingen werken in ongeveer 50% van de gevallen als de computer niet uit de slaapstand wil komen, in de rest van de gevallen is het gewoon een kwestie van de ppowerknop een tijdje ingedrukt houden.

Het komt gelukkig niet zo vaak meer voor sinds de volgorde: beeldscherm uitschakelen, harde schijven uitschakelen, uitloggen, schermbeveiliging, etc. gewijzigd is. Hier heeft het denk ik mee te maken.

'kweetniet of het hetzelfde is, maar ik heb het eventjes gehad met mn pb12" (10.3.4)...

bij mij was het een cheap@$$ kaartlezertj van delkin wat roet in het eten gooide. verwijderen voor-ie in slaap viel bracht uitkomst.

misschien wat usb-spullen ontkoppelen?

het gekke is dat dit nog nooit is voorgekomen. sinds 2 weken pas en ik heb hem nu al een jaar. super irritant, vooral wanneer je met iets bezig was en nog niet had opgeslagen. Maar een echte oplossing is er dus niet. Vreemd.