Geen beeld op TV tijdens montage FCP

Ik heb een TV-tje gekocht om te kunnen zien hoe m'n montage er op TV uitziet, maar op een of andere manier wordt er geen signaal naar de TV gestuurd...

De configuratie is als volgt:

Apple G5 - firewire - AD Converter met mogelijkheid om externe monitor op aan te sluiten- tulp naar Scart- portable TV.

Andersom doet ie het wel, dus als ik analoog materiaal capture, kan ik dat via de TV monitoren.

External video staat op aan./View All Frames. Verder staan instellingen AV/Device op Playback thru Apple Firewire PAL, Audio internal device

Iemand nog een idee? Alvast bedankt,

Wolf

Als je dit soort instellingen wijzigt werkt het vaak pas na opnieuw opstarten van FCP, viel mij op. Tijdens het opstarten worden de firewire-instellingen immers geinitialiseerd.

Wat voor AD converter is het trouwens, een camera? Ik heb FCP hier thuis er niet op staan, maar zit er niet ergens een instelling voor Device is a camera, oid?

[quote:23ca223975="Liam"]Als je dit soort instellingen wijzigt werkt het vaak pas na opnieuw opstarten van FCP, viel mij op. Tijdens het opstarten worden de firewire-instellingen immers geinitialiseerd.

Wat voor AD converter is het trouwens, een camera? Ik heb FCP hier thuis er niet op staan, maar zit er niet ergens een instelling voor Device is a camera, oid?[/quote:23ca223975]

Ja, ik heb 'm opnieuw gestart maar heb het (gewijzigd) project dan niet opgeslagen. Aan de andere kant, ik heb ook weleens een firewire device aangesloten toen ik al in FCP zat en toen kon ik ook capturen…

Het is echt een AD converter, een Miglia Director’s Cut 2. Device instellingen heb ik wel naar gekeken maar het is toch gewoon een kwestie van On/Off, dus geen Device Control etc.

Bewaren of niet hoeft niet altijd invloed te hebben. Daarbij gaat het over wat je met de footage doet. De instellingen zijn meer een toestand waaronder de boel draait. Ik heb geen oplossing voor je, maar keek wel even heel snel bij Miglia. Soortgelijke problemen worden daar wel behandeld. http://www.miglia.com/Support/dc_tech_faq.html

Heb je misschien niet alleen een TV-in ingang? En geen TV-out?

Met veel scart-verlooppluggen, zeker die zijn meegeleverd met camera's ed, is slechts eenrichtingsverkeer mogelijk Loop zodra ze weer open zijn naar een video-zaak en koop een scartplug met een schakelaartje voor in of out. Ze bestaan ook met 6 tulpaansluitingen. Als dat het probleem niet oplost zal later blijken dat het verdomd handig is zo'n ding in huis te hebben. Succes.

Terwijl ik dit typte gaf Thijs dus ongeveer dezelfde mogelijke oorzaak.

Jongens, bedankt. Ik ga ermee aan de slag en doe verslag van de resultaten.

[quote:cbbae3592e="Liam"]Met veel scart-verlooppluggen, zeker die zijn meegeleverd met camera's ed, is slechts eenrichtingsverkeer mogelijk[/quote:cbbae3592e]

Ja, dat was het dus. Het lag aan die verdammte scartkabel. Nota bene had ik 6 maanden geleden hetzelfde met m’n DVD-speler…

Wat ik het ergste vind is dat ik dus 500 euro heb neergeteld voor die AD-converter en dat ze je dan een éénwegskabel meegeven. Verder staat er ook niets over in de gebruiksaanwijzing.

Nogmaals bedankt.