Geen camera in iChat :-/

Noch ik, noch m'n vriend krijgen een beeld te zien bij het aansluiten van een FireWire camera. M'n vriend heeft zo'n iBot (van orange microsystems) en ik heb een DV-camera (panasonic) die ik via FireWire aabsluit. Op de een of de andere manier hetkent iChat wel de camera, want hij verschijnt een pop-up menu op de video tab in de voorkeuren, maar er komt geen beeld bij te pas. Dit net hetzelfde bij de iBot.

Waaraan kan dit liggen?

Hmmm... hier ben ik heel benieuwd naar, ben nl. van plan een iBot aan te gaan schaffen. :?

Toevallig ooit Maccam Gebruikt? Zo ja! haal de Maccam folder uit de Quicktime folder en bewaar deze. Of gooi hem weg.

met mijn dv camera (JVC) doet hij het gewoon, als ik rechts bovenin op op het cameratje klik, dan krijg ik gewoon een schermpje met beeld.

Ik heb nu vanalles geprobeerd, maar blijkbaar werkt het gewoon niet. Het is me vroeger echter wel gelukt met andere videochaty programma's. Ik heb ook een keer getest of bijvoorbeeld iMovie de kamera ziet, maar daar doet hij het gewoon perfect. De fout ligt blijkbaar toch bij iChat :-/

Ik weet dat Amsterdam ook een DV cam heeft van Panasonic, haar is het gisteren wel gelukt... stuur anders ff een PB naar haar :D

Volgens mij is de truuk juist om geen drivers geinstalleerd te hebben. Probeer dus zeker te zijn dat je niet "macam" geinstalleerd hebt.

Als je overweegt een iBot te kopen, zou ik toch meteen voor de iSight gaan.

Bij werkte de DV camera (JVC) ook niet. Ik krijg de boodschap te zien in mijn preferences/video dat mijn computer viodeo chat niet ondersteund. Wat is dat?? Ik heb een iMac G3 500 MHz. Ik heb op de apple site gezien dat de iSight camera minimaal G3 600MHz nodig heeft. Ik kan me niet voorstellen dat het hangt op 100 MHz.

Weet iemand hoe dit komt? Kan ik het verhelpen zonder $$$$ uit te geven voor een nieuwe Mac

Thanks
:cry:

@ Wout: hebben jullie geen firewall aan staan of zo? Misschien een hardwarematige in een modem of router of zo?

[quote:2713fe3b52="Adriaan Mol"]Volgens mij is de truuk juist om geen drivers geinstalleerd te hebben. Probeer dus zeker te zijn dat je niet "macam" geinstalleerd hebt.[/quote:2713fe3b52]

Pcies. Gisteren zonder Maccam wilde alles opstarten. alleen USB cams vreet ie niet :frowning:

[quote:5e4145752f="tiny"]Wout: hebben jullie geen firewall aan staan of zo? Misschien een hardwarematige in een modem of router of zo?[/quote:5e4145752f]

We hebben een Airport die samen met een hub internet verdeelt over het netwerk. Maar ik kan bijvoorbeeld wel gewoon alleen met audio chatten.

Ook heb ik geen overbodige drivers geïnstalleerd, en zeker niet macam (tenzij die standaard geïnstalleerd wordt met een of ander pakket).

Het loopt eigenlijk al fout in iChat bij de preferences. iChat ziet de camera wel maar ik krijg geen beeld. Misschien een PAL/NTSC instelling of zo???

[b:5e4145752f]Ook vreemd is dat al ik de camera in een eMac of een PowerMac steek, deze wel herkend wordt in iChat. In beide iBooks dus niet.[/b:5e4145752f]

Ook een Sony cam werkt niet :(

In iMovie wel overigens… Maccam verwijderd en opnieuw opgestart :frowning: lijkt windows wel… Maar dat heb ik gedaan omdat bij het weggooien er nog wat in gebruik was!!!

Maar na deze handelingen doet ie het nog niet…

Heeft het dan misschien toch te maken met G3 en G4 Power :roll: ????

[url=http://docs.info.apple.com/article2.html?artnum=93206&sessionID=anonymous%7C3996943&kbhost%3a80%2fk]base.info.apple.com. Heb je link even aangepast. Urbin[/url]

DISCUSSION

Symptom

iChat AV does not recognize a DV camera as an input device when you use it on a computer with a PowerPC G3 microprocessor.

Products affected
iChat AV Public Beta
Mac OS X 10.2
PowerPC G3-based computers (most iMac computers, iBook computers, and Power Macintosh G3 computers).

Solution

iChat AV cannot use a DV camera as an input device on computers with a PowerPC G3 microprocessor.

This document will be updated as more information becomes available.

Ja bedankt, ik had dit bericht gisteren avond ook al gezien. Het zal toch niet waar zijn dat alleen mensen met een Mac G4 en hoger met elkaar kunnen videochatten??? Als dat zo is vind ik het een complete flop. Het geldt al alleen voor maccers (2% van de markt) en nu wordt er ook nog onderscheid gemaakt tussen snelle en langzamere maccers. Daar komt het dan min of meer op neer. Nee geen enkele reden tot euforie. Bovendien: hoe leg ik dit uit aan windoozers die al 2 jaar kunnen videochatten (weliswaar niet zo mooi dan)

:frowning: :frowning: :x :evil:

Vergeet niet dat het een BETA is... Neem aan dat dat wel komen gaat. Anders zal er wel een 3e partij iets gaan doen...

Gewoon een paar dagen wachten en versiontracker in de gaten gaan houden.

Vreemd dat er bij de download dan gewoon wel staat:

For Audio:
Mac OS X v10.2.5 or later
Any G3 processor
iSight, or any microphone
56K modem connection

For Video:
Mac OS X v10.2.5 or later
G5, G4, or G3 600Mhz or faster processor
iSight or any FireWire based camera
Cable, DSL, or other broadband Internet connection
iSight, or any microphone

[quote:bb15086766="Willy"] Bovendien: hoe leg ik dit uit aan windoozers die al 2 jaar kunnen videochatten (weliswaar niet zo mooi dan)

:frowning: :frowning: :x :evil:[/quote:bb15086766]

Er is ook nog iets als iVisit. Daar kunnen alle partijen mee overweg.

http://www.ivisit.com

[quote:eca3fe7026="Willy"] Bovendien: hoe leg ik dit uit aan windoozers die al 2 jaar kunnen videochatten (weliswaar niet zo mooi dan)

:frowning: :frowning: :x :evil:[/quote:eca3fe7026]

Op de volgende manier : “Hey iChat is in beta en is nu al pakken professioneler dan netmeeting. Hoelang bestaat netmeeting nu al? ik ben nu al aan’t sparen voor een G5 ,die ook nog eens pakken sneller is dan welke wintendo dan ook” :stuck_out_tongue:

IChat werkt uitstekend, maar je mist wel een aansluiting met andere servers (netmeeting) en het blijft peer to peer, er is geen "room" mogelijk. Of wel?????