geen classic op mijn nieuwe Imac ?

Is het mogelijk dat er op mijn nieuwe Imac geen classic software staat ? telkens ik een toepassing wil starten die enkel onder classic kan draaien krijg ik de foutmelding dat er geen classic is aangetroffen op de pc ?!?

thx,

Jim

Dat zou goed het geval zijn. Sinds een tijdje leverd apple de imac zonder het classic systeem.

Dat neemt niet weg dat je dat alsnog kunt installeren (mits je een installatieschijf hebt)

Ik heb sinds drie maanden een nieuwe iMac, en daar was Classic wel voorgeinstalleerd...

[quote:993edcbac8="minne"]Ik heb sinds drie maanden een nieuwe iMac, en daar was Classic wel voorgeinstalleerd...[/quote:993edcbac8]

Klopt, dan heb je de oude serie. Sinds de 17" 1 GHz iMac en de laatste serie PowerMacs kun je niet meer standaard booten in OS9. Het wordt officieel volgens mij ook sterk afgeraden om het dan alsnog te installeren.

Ehhh... ik heb hier toch echt een 1GHz 17" iMac voor m'n neus staan hoor ;) Ik kan idd niet booten in OS9, maar had wel standaard de Classic-environment geinstalleerd. Als ik een OS9-applicatie start, krijg ik een venster waarin OS9 gestart wordt, en dan draait de boel gewoon...

Geheel correct! Heb net mijn machine weer eens vers geinstalleerd (zie draad iCrash), enneuh, ja, OS9 moet apart geinstalleerd worden.

Maar je bevestigt precies wat ik zei, je draait gewoon twee systemen tegelijk. Maar nooit meer alleen OS9, als het aan Apple ligt.