geen email meer ophalen sinds ethernet ADSL

Sinds enkele dagen heb ik (eindelijk) ADSL via Speedlinq.nl. :lol: Helaas: mijn email van mijn pop.wanadoo-account kan ik nu niet meer ophalen. OS X-Mail geeft aan dat het wachtwoord onjuist is, terwijl dit 100% klopt. Aan wie of wat ligt dit nu? Ik heb het Maccie opnieuw gestart: geen resultaat. Ook niet wanneer ik een nieuwe account aanmaak met hetzelfde pop-adres. Wie heeft een idee??

Is dat Wanadoo soms een gratis account? Er zijn (gratis) accounts die alleen benaderd kunnen worden als je via dat account inbelt. Dan verdienen ze aan jouw telefoontikken.

Hans

[quote:34b24b4110="hans dorsman"]Is dat Wanadoo soms een gratis account? Er zijn (gratis) accounts die alleen benaderd kunnen worden als je via dat account inbelt. Dan verdienen ze aan jouw telefoontikken. Hans[/quote:34b24b4110]

Dat klopt, maar zover ik weet geldt dat niet voor Wanadoo.
Ikzelf heb tenminste nog steeds een gratis wanadoo account, en al jaren een ADSL abo bij een andere ISP. Ik kan mijn meel bij Wanadoo nog steeds poppen.

Wat je natuurlijk makkelijk kan uittesten door gewoon even met een modem in te bellen en te kijken of het dan wel lukt.

De meeste gratis accounts vereisen inderdaad dat je ook via de betreffende provider gaat inbellen om mail te kunnen versturen. Voor zover ik weet is het echter wel altijd mogelijk mail te ontvangen via andere wegen.

Wanadoo Free is in de meeste gevallen niet meer binnen te halen als je niet inbelt via het Wanadoo account.

Lukt je dit nog wel dan heb je òf geluk, òf je logt nog wel eens in via het Wanadoo account.

Ik weet uit ervaring voor 100% zeker dat je niet, als je "inbelt" via ADSL, je mail van Wanadoo Free kan binnenhalen. Het enige wat je kan doen is inloggen bij Wanadoo zelf en Webmail kiezen of een paar euro's per maand betalen. Zij hebben deze maatregel pas in laten gaan :( Ik had nl. ook een Wanadoo Free abonnement en ik keek ook mijn mail terwijl ik inbelde via ADSL en dit kan dus niet meer. Als het goed is zou je van Wanadoo een mail moeten hebben gehad hierover. Ik wel.

Lees ook hier:

http://www.webwereld.nl/nieuws/15730.phtml

[quote:6aa27eacc7="awesomemac"]Ik weet uit ervaring voor 100% zeker dat je niet, als je "inbelt" via ADSL, je mail van Wanadoo Free kan binnenhalen. Het enige wat je kan doen is inloggen bij Wanadoo zelf en Webmail kiezen of een paar euro's per maand betalen. Zij hebben deze maatregel pas in laten gaan :( Ik had nl. ook een Wanadoo Free abonnement en ik keek ook mijn mail terwijl ik inbelde via ADSL en dit kan dus niet meer. Als het goed is zou je van Wanadoo een mail moeten hebben gehad hierover. Ik wel. [/quote:6aa27eacc7]

Je hebt gelijk. Ik heb geprobeerd mijn meel te poppen en krijg de mededeling: “POP werkt alleen als u via Wanadoo inbelt. Gebruik Webmail”

heeft dan nog wel lang geduurd voor ze erachter kwamen dat ze nog klanten hadden waar ze niet aan verdienden.

Raar maar waar: Mijn eigen pop-account kan ik alleen via de webmail van Wanadoo zelf binnenhalen. Mijn tweede pop-account (van hetzelfde inbelnummer) kan ik WEL binnenhalen. Wanadoo door de bocht. Ik heb iedereen maar ff mijn nieuwe email gegeven, ben ik van het gezeur af... :wink: