Geen Explorer en Outlook mogelijk op OS91

:?

Hallo Allemaal,

Net met een MAC aan de slag en probleempjes.
MIsschien dat iemand dit verschijnsel kent en weet hoe verder.

Na OS upgrade van 9.0 naar 9.1 kwam multi-gebruiker aan te staan
waardoor ik niet kon inloggen. Na verwijderen van Multigebruiker en
checken van de extensies lijkt alles te werken op Internet Explorer en
Outlook na.
Dus hup, InstallCD erin en install Explorer. Nou niet dus.
Al van alles geprobeert (opstarten van CD, opstarten van HD, verwijderen en dan install). Maakt allemaal niets uit.
Kan wel willekeurige programma’s installeren maar geen Internet Explorer
en daardoor ook geen OUtlook…

Kan iemand me misschien vertellen wat ik fout doe???

thx

Tja, DCA, het verhaal is niet helemaal duidelijk.

Kun je aangeven welke problemen je precies hebt bij het installeren van IE?

Ik neem ook aan dat je Outlook Express bedoeld i.p.v. Outlook?

Probeer indien mogelijk te upgraden naar OS 9.2.2.
Dat is een stabielere en de meeste actuele versie.

Ik heb begrepen dat upgraden naar OS 9.2 alleen maar zin heeft wanneer je met OS X werkt. OS 9.1 is op zich ook prima. Voor de zekerheid software update erover heen gooien kan nooit kwaad (waarschijnlijk krijg je dan nog een nieuwe Carbon Lib o.i.d. erbij). Maar ja de vraag (Ik ga de thread trouwens verplaatsen naar 'Classic').

Ten eerste: als je net begint op een Mac, waarom begin je dan met Classic (OS 9)? Tenzij je er een hele goede reden voor hebt, zou ik proberen of je OS X er op kan zetten. Anders moet je later alsnog een overstap maken. Bovendien is OS X een droom van een systeem. Alles werkt een stuk makkelijker en het is erg stabiel. Bovendien kan je Safari en Mail gebruiken, de browser en het mailprogramma van Apple.

Maar ja, als je toch voor OS 9 gaat, kan je misschien beter proberen met een andere browser de nieuwste versie van een browser en mailprogramma ergens van het net te plukken. Je kan blijkbaar wel online want anders had je niet kunnen posten.

Onder OS 9 werkte ik met Netscape Navigator en met Eudora. Probeer eens wat installers te downloaden en geef, als het weer niet lukt, wat specefiekere info over wat er mis gaat. Dan kunnen wij je makkelijker verder helpen…

@macpro

Ik heb 2 cd’tjes erbij met OS9.0 en OS9.1
Zodoende wilde ik toch graag wel naar 9.1.

Probleem is dus dat wanneer ik via de OS installer via Internet opties klik
op Speciale installatie en dan de Explorer of Netscape wil installeren, er wel netjes een window verschijnt die meld dat ie aan het installeren is maar na reboot is er niets op het scherm verschenen.
Niets in de systeemmap, nergens op de HD.

@tiny

Mijn excuses voor het plaatsen in de verkeerde dir, echt Classic ziet de Mac er nog niet uit maar ja :slight_smile:
Ik durf het hier bijna niet uit te spreken maar kan nog inloggen via een
PC.
Ik heb ondertussen alvast gezocht naar ‘losse’ installversie van IE en Outlook en zal, zodra die binnen zijn (d/l gaat traag) deze nog eens apart
proberen.

Wat zijn eigenlijk de kosten van OS-X ?

bij voorbaat dank

Of kijk of je tweedehands OS X.2 kan kopen bi www.tweedehandsmac.nl. Gisteren zag ik daar eentje te koop. Scheelt de helft.