Geen feestdagen 2021 in ical feestdagenkalender

In ical heb ik feestdagen aangevinkt staan, maar ik zie in 2021 geen feestdagen meer. Ik heb gecheckt bij meerdere mensen in mijn omgeving en ook die hebben de feestdagen er niet meer in staan vanaf 2021.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Zal vast nog door een typ-juffie in Cupertino erin gezet moeten worden.

Oplossing?
https://www.officeholidays.com/ics-clean/netherlands

iCal??? Dat is 10 jaar oud?

Sorry hoor, agenda bedoel ik.

Ik ga de andere oplossingen uittesten, bedankt!

2021 wordt geen feestje, denk ik…

?

Is een bekend probleem: https://discussions.apple.com/thread/251340274

<p class="cite">yoepie op 9 oktober 2020 om 11:41</p> In ical heb ik feestdagen aangevinkt staan, maar ik zie in 2021 geen feestdagen meer. Ik heb gecheckt bij meerdere mensen in mijn omgeving en ook die hebben de feestdagen er niet meer in staan vanaf 2021.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Klopt!
Omdat 2020 zo’n K jaar is geweest en we voor volgend jaar ook nog allerlei maatregelen kunnen verwachten is het niet noodzakelijk om ‘feestdagen’ op te nemen in de agenda.

@yoepie: Laat even weten of je eruit bent gekomen ?

iemand al een oplossing hiervoor? ik loop ook tegen dit probleem aan

Het probleem wordt nu toch wel nijpend !

Het nieuwe jaar staat inmiddels voor de deur maar volgens Apple zijn in veel landen/kalenders vanaf 2021 geen feestdagen te bekennen. Ik heb (via een website) wat abonnementen van andere Apple-kalanders kunnen nakijken, en daarbij valt op dat we niet het enige land zijn zonder feestjes. De kalenders voor Engeland en Duitsland werken bijvoorbeeld wèl (Engels tot 2022, Duits ook nog daarna maar niet volledig).

Het lijkt er inderdaad op dat er “iemand in Cupertino de juiste data nog niet overal erin heeft gezet”, zoals de eerste post meldt. Ik heb al meermalen feedback op de Help & Support-pagina’s en discussions op Apple Community erover geplaatst, doch zonder reactie.

Dit draadje toont aan dat ik niet de enige gek ben die Agenda gebruikt, maar kennelijk zijn er toch te weinig klagers…

Ik zie zo gauw al Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaart, Pinksteren, etc. staan in 2021.

Ben ik de enige met nieuwe Feestdagen en een optimistische Agenda? . :slight_smile:

Ik heb inmiddels een outlook e-mail adres aangemaakt. Dat account in de agenda gezet en die heeft wel de feestdagen in 2021 erin staan. Dus zo het probleem opgelost

Daar zullen de verschillen wellicht in zitten.

Bij mij staan ze hier:

Ah !! Dank je, Karel Willem :slight_smile: Dan weten we dus nu dat het aan iets anders moet liggen (configuratie) i.p.v. nalatigheid m.b.t. de kalender. Zo ver was ik nog niet. Had enkele apparaten van mezelf en die van mijn partner gecontroleerd, en die toonden géén feestdagen in 2021. Kan je mij (en anderen) een plezier doen en met de rechtermuisknop op de kalender klikken en kijken welke link er voor dat agenda-abonnement wordt gebruikt ?

Dank je, Ilse. Dat is ook een oplossing, maar vereist omwegen en accounts elders. Ik zoek liever eerst even de oorzaak en een juiste oplossing.

O maar wacht, Karel Willem, die “Privé-afspraak” is misschien een eigen/ander abonnement, en niet die van Apple…

Goeie. Ik deel mijn kalender inderdaad met mijn Google account.

Dus daar komen mijn feestdagen ook vandaan:
nl.dutch#holiday@group.v.calendar.google.com

Ik zie ze inderdaad ook niet, ben wel geabonneerd op “Nederlandse feestdagen”. Nou ja, eerst maar die van dit jaar. Gezien de onzekere tijden plan ik toch niet zover van tevoren.

Ik heb ook al jaren een iCal/Agenda abbo ‘NL Holidays’. Deze benoemen meer feestdagen (bv ‘Moederdag’) dan ‘Nederlandse feestdagen’, die std op Agenda staat.

Maar ook deze stopt op 31 dec 2020. Het is wel een service die blijkbaar via de Apple servers loopt, dus misschien uit dezelde –ontbrekende– bron komt: webcal://files.apple.com/calendars/Dutch32Holidays.ics