Geen firewire 800 op iMac

Ik was vandaag bij de appel center en hoorde daar iets wat me nog niet eerder opviel. De powerbook blijkt een firewire 800 poort te bezitten in tegenstelling tot de nieuwe iMac G5? Weet iemand waarom dit het geval is ik vond het nogal raar en jammer dat die er niet opzit!

Dat is gewoon een van de keuzes die gemaakt is. De iMac is niet gericht op de markt voor professionele audio- en videobewerking. En eigenlijk is dat de enige markt waarvoor FireWire 800 een vereiste kan zijn. De iMac heeft trouwens weer wel gigabit ethernet. De iMac heeft, net als de iBook, ook geen DVI poort voor externe schermen. De PowerBooks hebben die wel.

De 12" PowerBook heeft trouwens ook geen FireWire 800 en gigabit ethernet.

all about the money :)

[quote:9e5aed85c3]De iMac heeft, net als de iBook, ook geen DVI poort voor externe schermen.[/quote:9e5aed85c3]

Mijn iMac G5 1.8 Ghz heeft wel een DVI poort om een 2e monitor aan te sluiten?! :innocent:

Lees de kleine lettertjes dan nog maar eens na, of probeer het eens uit. Dat is geen DVI poort op de iMac G5 maar een mini-VGA poort. Voor zover ik weet zijn er maar twee dingen te koop die er op passen, en dat zijn Apple's eigen verloopjes naar een normale VGA-connector (D-SUB), en eentje naar S-Video/Component Video (om hem op je tv aan te kunnen sluiten dus).

Apple’s eigen Cinema Displays zijn dus niet eens zonder lastige omwegen en kwaliteitsverlies op de iMac G5 aan te sluiten!

I Stand Corrected.. Mijn fout.. Je hebt idd gelijk.. Niet geprobeerd, maar nog eens goed gekeken..

Dankje voor de spreekwoordelijke tik of de vingers :stuck_out_tongue: